Spada sprzedaż tabletów

Popyt na tablety maleje, spowodowane jest to prawdopodobnie rosnącą popularnością phabletów.

Spada sprzedaż tabletów

Powyższe statystyki pokazują liczbę wysłanych urządzeń w milionach sztuk w czwartym kwartale 2014 roku.

Po raz pierwszy od 2010 roku, kiedy to Apple wprowadziło na rynek iPada, zmniejszyła się liczba wysyłek tabletów na świecie. Według danych opublikowanych na początku tego tygodnia przez IDC (Worldwide Tablet Shipments Experience First Year-Over-Year Decline in the Fourth Quarter While Full Year Shipments Show Modest Growth, According to IDC), w czwartym kwartale 2014 roku Apple, Samsung, Lenovo, Asus, Amazon i inne firmy produkujące tablety, wysłały łącznie 76,1 milionów tabletów.

W porównaniu z tym samym okresem (od października do grudnia) w 2013 roku, odnotowano trzyprocentowy spadek (78,6 mln).

Wśród pięciu największych dostawców tabletów Lenovo było jedyną firmą, która nie odnotowała spadku w ostatnim kwartale 2014 roku, głównie dzięki silnej pozycji firmy na rynku Azji i Pacyfiku, który nie jest tak nasycony jak rynki Ameryki Północnej i Europy.  Z tego samego powodu również inni producenci tabletów (spoza TOP 5) nie odnotowali  spadku, gdyż ich niższa cena jest atrakcyjna poza rynkami rozwiniętymi, a tam właśnie jest jeszcze miejsce na popyt na tego typu urządzenia.

iCharts

 

źródło: Statista – The Tablet Hype Has Officially Died Down