Z jakich marek urządzeń mobilnych korzystają Polacy?

Samsung i Apple są najpopularniejszymi markami wśród użytkowników urządzeń mobilnych łączących się internetem.

Udział producentów urządzeń mobilnych w polskiej siec

Udział producentów urządzeń mobilnych w polskim internecie

Najpopularniejszymi urządzeniami mobilnymi wśród polskich internautów są niewątpliwie tablety i smartfony Samsunga, zaraz za nimi są iPhone’y i iPady Apple’a. Zobacz jak wygląda internet mobilny w Polsce przez pryzmat producentów smartfonów i tabletów w styczniu 2015 roku.

Według styczniowego pomiaru ruchu na stronach internetowych, przeprowadzonego przez Gemiusa, różnica w udziale w ruchu internetowym pomiędzy Samsungiem i Apple’em w Polsce wynosi już 8,1 proc. Obaj czołowi producenci urządzeń mobilnych posiadają  prawie 60 proc. udział w mobilnym ruchu internetowym w Polsce (33,9 proc. Samsung i 25,8 proc. Apple).

Rzeczywiście, patrząc na ostatnich kilka lat, udziały Samsunga rosną i jest to trend, który prawdopodobnie będzie się jeszcze przez jakiś czas utrzymywał. Obie marki uczą się od siebie i zbliżają pod względem designu i funkcjonalności, ale nadal są pomiędzy nimi istotne różnice – komentuje Krzysztof Majkowski, doradca biznesowy z firmy Gemius. Jego zdaniem, to właśnie różnice w wizerunku, szczególnie cenowym, obu producentów, oraz dwie odmienne filozofie systemów operacyjnych, tj. zamknięty ekosystem Apple’a i otwarty ekosystem Androida, który wykorzystywany jest w produktach koreańskiego koncernu, przekładają się na popularność obu marek oraz w efekcie, pośrednio, na ich udziały w ruchu internetowym.


Wyniki Apple i Samsunga to wypadkowa tego, z jakich rozwiązań korzystają na co dzień użytkownicy. Jeżeli nie posiadają całego ekosystemu, czyli na przykład komputera marki Apple i urządzenia mobilnego tej firmy to wartość dodana z posiadania systemu Apple jest mniejsza. Czasami taka, często mentalna, bariera zniechęca konsumentów do korzystania jednej z marek – mów Majkowski.

W Polsce urządzenia Apple’a są bardzo drogie i głównie z tego względu tańsze modele smartfonów i tabletów Samsunga są dużo bardziej dostępne dla przeciętnego Polaka. Użytkownicy mobilni mają duży wybór różnych modeli Samsunga , dzięki czemu firma ma większe udziału w rynku, jednak cykl życia tych produktów staje się coraz krótszy i trudniej zarządzać tak wieloma modelami produktów.

Ranking producentów urządzeń mobilnych w polskim internecie (25 stycznia 2015 r.)

  1. Samsung 33,86%
  2. Apple 25,84%
  3. Sony 12,87%
  4. Nokia 7,77%
  5. HTC 5,97%
  6. LG 5,93%
  7. Sony Ericsson 1,50%
  8. Lenovo 1,04%
  9. Asus 1%
  10. Huawei 0,87%
  11. Alcatel 0,67%
  12. Prestigio 0,47%
  13. Acer 0,44%
  14. Motorola 0,41%
  15. Toshiba 0,36%
  16. ZTE 0,2%
  17. Goclever 0,16%
  18. Overmax 0,11%

Trzecie miejsce pod względem udziału w ruchu internetowym zajmuje Sony (ponad 12,87 proc.). Firma HTC odnotowała 5,97 proc. odsłon w polskiej sieci. Producenci, których tablety i smartfony tracą na popularności to Nokia (7,77 proc. ruchu w sieci), Sony Ericsson (1,5 proc.), Asus (1 proc.). Dane pokazują, że internauci łączą się z siecią także za pomocą urządzeń mobilnych polskiego producenta, firmy GoClever, z których pochodzi już 0,16 proc. ruchu na stronach internetowych w Polsce.

Ranking urządzeń mobilnych łączących się z internetem w Polsce

Co ciekawe, iPhone’y (wszystkie modele smartfona Apple’a łącznie) stanowią 13,9 proc. udział urządzeń mobilnych łączących się z internetem na terenie Polski i trend ten jest wyraźnie wzrostowy. W grudniu 2014 roku iPhone’y zdetronizowały iPady, które od marca 2011 roku były na pierwszym miejscu. Poniżej procentowy udział TOP 10 modeli smartfonów i tabletów w polskim internecie w styczniu 2015 roku.

  1. Apple iPhone 13,91% (wszystkie modele łącznie)
  2. Apple iPad 11,85% (wszystkie modele łącznie)
  3. Samsung GT-I9505 (Galaxy S4) 3,39% 
  4. Samsung GT-I9300 (Galaxy S III) 3,15%
  5. HTC Desire 2,47% 
  6. Samsung SM-G900F (Samsung Galaxy S5) 2%
  7. Samsung SM-G350 (Samsung Galaxy Core Plus) 1,81%
  8. Sony C6903 (Xperia Z) 1,8%
  9. Samsung GT-S7580 (Samsung Galaxy Trend Plus) 1,79%
  10. Sony Xperia L 1,52%
Udział modeli urządzeń mobilnych w polskiej sieci

Udział modeli urządzeń mobilnych w polskiej sieci

A jak wygląda udział ruchu mobilnego w serwisie mobiRANK.pl? Bardzo podobnie do tego, który w całej Polsce. W styczniu odnotowaliśmy około 60 tys. odsłon z tysiąca różnych modeli smartfonów i tabletów. Poniżej najpopularniejsze modele urządzeń mobilnych, z których przeglądacie nasz serwis:

  1. Apple iPhone 27,55%
  2. (not set) 11,76%
  3. Apple iPad 11,46%
  4. Samsung GT-I9505 Galaxy S IV 2,07%
  5. Samsung SM-G900F Galaxy S5 1,1%
  6. Samsung GT-S7580 Trend Plus 0,98%
  7. Sony D2303 Xperia M2 0,93%
  8. LG D620 G2 Mini 0,9%
  9. Samsung GT-I9300 Galaxy S III 0,88%
  10. Feiteng GT-i9300 0,83%

Miedzy (0,8%-0,6%) znajdują się takie urządzenia jak: Samsung SM-G350 Galaxy Core Plus, Sony C6903 Xperia Z1, Samsung GT-I9100 Galaxy S II, Samsung GT-I9305 Galaxy S III LTE International, Samsung SM-N9005 Galaxy Note 3.

Zobacz także: iPhone najczęściej łączącym się z internetem urządzeniem mobilnym w Polsce

Dane pochodzą z badania ruchu na stronach WWW (gemiusTraffic), które firma Gemius prowadzi w ponad 20 krajach Europy oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej.

źródło: Gemius – Apple z największym spadkiem w 2014 roku, gemiusRanking – Ranking producentów urządzeń mobilnych używanych przez internautów łączących się z obszaru Polski z polskimi witrynami, grafika główna artykułu została przygotowana na podstawie grafiki Gemiusa

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj