W grudniu iPhone prześcignął iPada i jest najczęściej używanym urządzeniem mobilnym przez internautów łączących się z obszaru Polski z polskimi witrynami.
Od 17 grudnia 2014 roku Gemius wprowadził zmiany w metodologii tworzenia rankingów modeli i producentów urządzeń mobilnych. Teraz rankingi będą tworzone na podstawie liczby odsłon stron uwzględnionych w badaniu gemiusTraffic, a nie – jak było dotychczas – na podstawie uśrednionego dla witryn udziału procentowego odsłon stron uwzględnionych w badaniu gemiusTraffic. Wprowadzone zmiany mają na celu poprawę jakości i precyzji prezentowanych danych.
Rankingi tworzony jest na podstawie liczby odsłon stron uwzględnionych w badaniu gemiusTraffic. Odsłona to zdarzenie polegające na wyświetleniu strony z poprawnie wykonującym się skryptem badania gemiusTraffic. Urządzeniem mobilnym w poniższych rankingach są wszystkie przenośne urządzenia elektroniczne, które pozwalają na przetwarzanie, odbieranie oraz wysyłanie danych bez potrzeby utrzymywania przewodowego połączenia z internetem. W zestawieniu nie zostały uwzględnione przenośne komputery osobiste.
Ranking urządzeń mobilnych (według modeli)
W grudniowym rankingu modeli urządzeń mobilnych używanych przez internautów łączących się z obszaru Polski z polskimi witrynami po raz pierwszy iPhone wysunął się na prowadzenie, który generuje teraz 13,35% odsłon wśród urządzeń mobilnych. Nowy leader pokonał iPada, który od października 2011 roku był numerem jeden – to właśnie 3 lata temu iPad pokonał iPhone’a w tym rankingu. Zmiana leadera spowodowana jest najprawdopodobniej rosnącą popularnością większych iPhone’ów 6 i 6 Plus, które wypierają tablety.

Ranking urządzeń mobilnych (według producentów)
Poniżej ranking producentów urządzeń mobilnych używanych przez internautów łączących się z obszaru Polski z polskimi witrynami. Ranking jest tworzony na podstawie liczby odsłon stron uwzględnionych w badaniu gemiusTraffic. W tym zestawieniu urządzeń mobilnym nie ma większych zmian, na pierwszym miejscu znajduje się wciąż Samsung (32,32%), który od września odnotowuje powolny spadek, tuż za nim są pnące się do góry Apple (25,95%) i oscylujące wokół stałej wartości Sony (12,97%).

źródło: gemiusRanking
W przypadku Androida jest zbyt duża fragmentacja, iPhone’y można wrzucić do jednego worka.
Żenujace porównanie platformy iOS jako całości, bez rozbicia na poszczegółne modele iPhone’ów z urządzeniami na Androidzie rozbitymi na najdrobniejsze modele – a widać, że wszystkie iPhone’y do kupy wzięte mają jedynie marne 13% rynku, jednak tytuł sugerowałby co innego.