Obejrzyj pierwszy w historii test wykorzystania lewitacji magnetycznej na zwykłych torach kolejowych

Jesteśmy bardzo blisko dokonania się ogromnej rewolucji kolejowej, dzięki wykorzystaniu technologii lewitacji magnetycznej (MagLev) i istniejącej infrastruktury.

Test przejazdu pojazdu maglev na tradycyjnych torach kolejowych, przeprowadzony przez firmę IronLev
Test przejazdu pojazdu maglev na tradycyjnych torach kolejowych, przeprowadzony przez firmę IronLev

Test przeprowadzony przez włoską firmę IronLev udowadnia i pokazuje wszystkim, jak pociąg wykorzystujący lewitację magnetyczną, czyli maglev, może działać na już istniejących torach kolejowych. To ogromna korzyść, ponieważ demonstracja maglev dowodzi, że Europa mogłaby wykorzystać ponad 360.000 kilometrów (224 tys. mil) torów kolejowych znajdujących się w europejskim systemie kolejowym.

➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: Nadprzewodnik w temperaturze pokojowej mógłby zmienić świat

Korzystanie z maglev w porównaniu z tradycyjnymi pociągami ma oczywiście kilka zalet. Tradycyjne pociągi, nawet te klasyfikowane jako „pociągi dużych prędkości”, wymagają więcej energii, a także wytwarzają więcej wibracji i hałasu. Jednak w przypadku pociągu maglev pojazd w rzeczywistości unosi się na poduszce powietrznej, co oznacza, że stawia mniejszy opór i emituje mniej hałasu.

Naprawdę ekscytującą rzeczą w najnowszym eksperymencie maglev firmy IronLev jest fakt, że firma twierdzi, że nie wprowadzono żadnych modyfikacji w torach, na których testowano tę technologię. Oznacza to, że byli w stanie osiągnąć prędkość 70 kilometrów na godzinę na normalnych torach bez konieczności wprowadzania jakichkolwiek zmian.

Oznacza to też, że europejski system kolei prawdopodobnie nie będzie musiał wprowadzać żadnych innych zmian w innych częściach torów, co ułatwi przyjęcie nowszej technologii, takiej jak ta stosowana w projektach Maglev. Możesz oczywiście zobaczyć wideo z demonstracją poniżej.

Samo obejrzenie filmu robi wrażenie, jak daleko zaszły pociągi maglev, ponieważ przez ostatnie kilka dziesięcioleci były one intensywnie badane i testowane jako sposób na zastąpienie starszych, głośniejszych pociągów z przeszłości. Jeśli jednak to demo cokolwiek udowodni, to miejmy nadzieję, że użycie Maglev do zastąpienia pociągów z przeszłości emitujących większą emisję dwutlenku węgla. To dobry ruch, który nie będzie nas kosztować nic poza zaprojektowaniem i zbudowaniem samych pociągów.

W obecnym stanie pociągi maglev kursują od kilkudziesięciu lat, a jeden z nich kursował nawet w Niemczech podczas zimnej wojny w latach 1989–1991. Niestety, pomimo sukcesów odnotowanych w przypadku tych pociągów maglev, obecnie na świecie nadal działa tylko sześć działających pociągów maglev: trzy w Chinach, dwa w Korei Południowej i jeden w Japonii.

Mam nadzieję, że to demo maglev pomoże unowoczesnić branżę kolejową i będziemy świadkami szerszego stosowania tej technologii w przyszłości. Technologia ta może również okazać się pomocna w dalszym rozwoju pociągów grawitacyjnych, które wykorzystują grawitację do ładowania akumulatorów.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: IronLev official | BGR