Rufus to nowy asystent zakupowy AI Amazona

Firma Amazon rozpoczęła w USA testy swojego nowego asystenta zakupowego o nazwie Rufus, który działa w oparciu o sztuczną inteligencję.

Asystent zakupowy AI Rufus firmy Amazon
Asystent zakupowy AI Rufus firmy Amazon

Amazon należy do firm, które dokonały wielu dokonań w swojej historii, jeśli chodzi o sztuczną inteligencję. Amerykański gigant w dalszym ciągu opracowuje nowe narzędzia AI, zwłaszcza teraz, gdy sztuczna inteligencja jest głównym tematem w świecie technologii. Najnowszą funkcją opartą na sztucznej inteligencji wprowadzoną przez Amazona jest Rufus — asystent AI, który ma pomagać użytkownikom podczas robienia zakupów w serwisie.

Zobacz też: Amazon podobno planuje płatną wersję Alexa Plus

Według Amazona Rufus został przeszkolony w zakresie katalogu produktów, recenzji klientów, pytań i odpowiedzi społeczności, a także informacji z internetu. Asystent zakupowy AI został specjalnie zaprojektowany, aby odpowiadać na pytania klientów dotyczące szerokiego zakresu potrzeb zakupowych i produktów. Rufus może nawet zapewnić porównania i przedstawić rekomendacje na podstawie kontekstu konwersacji.

Rufus jest obecnie dostępny w wersji beta, ale Amazon będzie zaczynał udostępniać go klientom etapami, zaczynając od małej grupy klientów w Stanach Zjednoczonych za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Amazon twierdzi, że Rufus zostanie ostatecznie udostępniony pozostałym klientom w USA w nadchodzących tygodniach.

Asystent zakupowy AI Rufus firmy Amazon
Asystent zakupowy AI Rufus firmy Amazon

Jeśli chcesz to sprawdzić jak działa nowy asystent, oto niektóre z kluczowych funkcji Rufusa:

  • Dowiedz się na co zwracać uwagę podczas zakupów w kategoriach produktów.
  • Kupuj według okazji lub celu.
  • Uzyskaj pomoc w porównaniu kategorii produktów.
  • Znajdź najlepsze rekomendacje.
  • Zadawaj pytania dotyczące konkretnego produktu na stronie szczegółów produktu.

Aby rozpocząć korzystanie z Rufusa, po prostu zacznij wpisywać lub wypowiadać swoje pytanie w pasku wyszukiwania w aplikacji mobilnej Amazon, a na dole ekranu pojawi się okno dialogowe czatu z asystentem zakupowym. Należy pamiętać, że w fazie beta funkcja ta jest dostępna tylko dla wybranych klientów w USA.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Amazon | PhoneArena