Bank Millennium udostępnił nową aplikację mobilną dla firm 

Nowa aplikacja mobilna dla firm Banku Millennium została zbudowana od podstaw. Zaprojektowano ją z wykorzystaniem najlepszych praktyk, stosowanych przez bank przy tworzeniu rozwiązań dla klientów detalicznych.

Nowa aplikacja mobilna Banku Millennium dla firm (2023)

Nowa apka Millennium dla firm została przetestowana przez firmy. Stworzono przyjazną, unikalną pod kątem jakości aplikację, gotową do obsługi dużych ilości danych, skierowaną zarówno dla właścicieli niewielkich firm, jak i dużych korporacji z rozbudowanymi działami finansowymi. Pełna digitalizacja współpracy z firmami jest jednym z celów strategicznych banku.  Budowa nowej aplikacji została poprzedzona badaniami i testami z użytkownikami, które pozwoliły zrozumieć potrzeby tak różnorodnej grupy odbiorców.

Przeczytaj też: Bank Millennium testuje usługę BLIK Płacę później

Pokazały one m.in. różnice w korzystaniu z aplikacji – duże firmy i osoby nimi zarządzające używają aplikacji mobilnej głównie do kontroli, mniejsze wykonują w niej większość operacji bankowych. Dlatego jako kluczowa kwestia została wskazana możliwość personalizacji aplikacji – można ją dopasować do potrzeb konkretnego użytkownika. Firmy oczekują wygodnych, intuicyjnych, spersonalizowanych i niezawodnych narzędzi oraz rozwiązań optymalizujących i automatyzujących pracę ich działów finansowych. 

Do nowej aplikacji dla firm na iOS można logować się biometrycznie. Dla Androida ta forma logowania będzie dostępna już wkrótce. Zamiast hasła wystarczy skan odcisku palca lub rozpoznanie twarzy. Jest to rozwiązanie niezwykle wygodne i popularne – ponad milion klientów detalicznych banku korzysta z tego sposobu logowania.

W aplikacji można zarządzać jednocześnie wieloma kontami, w jednym panelu, a uprawnienia dla użytkowników nadawać elastycznie, według potrzeb danego stanowiska. 

Codzienne płatności, które zostały wskazane przez przedsiębiorców jako kluczowe, są bardzo wygodne. Aplikacja informuje użytkownika o wielu zdarzeniach na rachunku min. wpływach na rachunek, blokadach płatnościach oczekujących na autoryzację. Prosty interfejs skraca czas realizacji operacji. Kontrahentów można od razu sprawdzić na białej liście podatników VAT.

Dodatkowo, w łatwy sposób można wygenerować w aplikacji potwierdzenia i wyciągi, które można wysłać e-mailem, Whatsappem, Messengerem, Viberem czy innym komunikatorem. Zarządzanie płatnościami jest proste, użytkownik może szybko i bezpiecznie autoryzować płatności. Na ekranie głównym znajdują się dwa kafle – autoryzacja i przelewy odrzucone, które pozwalają od razu obsłużyć te operacje Płatności, które czekają na autoryzację, użytkownik może zaznaczyć i potwierdzić jednym kliknięciem. Jedno kliknięcie wystarczy również, żeby zaakceptować całą paczkę zleceń.

Aplikacja zapewnia bezpieczeństwo użytkowników podczas autoryzacji zleceń, co jest szczególnie istotne dla dużych przedsiębiorstw, w przypadku wielopoziomowych struktur akceptacji transakcji. Jest w niej widoczna pełna historia zleceń, kto je wprowadził, zmodyfikował i autoryzował przed danym użytkownikiem.   

Nową aplikację Banku Millennium użytkownik może personalizować według potrzeb. Użytkownik decyduje o tym, jak wygląda strona po uruchomieniu aplikacji, ma możliwość przestawiania i ukrywania elementów, dodawania szybkich skrótów jak przelew krajowy, zagraniczny, VAT, historia, może też ustawiać tryb ciemny, tzw. dark mode.

Aplikacja oferuje pomoc kontekstową podczas korzystania z niej – system podpowiada możliwe scenariusze użycia np. w zakresie parametryzacji widoku ekranu głównego czy sposobów wyboru płatności do autoryzacji.

Z kolei do projektowania interfejsu nowej aplikacji zastosowano podejście Design Systemowe, którego główną zaletą jest dostarczenie użytkownikom spójnego i uporządkowanego doświadczenia. Jest to standard, który polega na wytwarzaniu „reużywalnych” komponentów i stosowaniu ich podczas budowania aplikacji. Dzięki temu tworzenie nowych procesów jest o wiele efektywniejsze, ma to również wpływ na przyszły rozwój aplikacji.  Dzięki wykorzystaniu inteligentnego sposobu budowania interfejsów użytkownicy aplikacji mogą też np. cieszyć się trybem nocnym czy dopasować rozmiar fontów do własnych preferencji. Niewątpliwie wpłynie to na wygodę korzystania z aplikacji. 

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Bank Millennium