PlasticARM to funkcjonalny, natywnie elastyczny 32-bitowy chipset ARM

Technologia wearable nie jest niczym nowym, choć zdecydowanie modnym i obecnie rozwijającym się — to samo dotyczy ekosystemu Internetu rzeczy (IoT).

Plastic ARM

Istnieją nawet takie rzeczy, jak inteligentne plastry (łatki), przeznaczone do nakładania na skórę, chociaż obecne implementacje zwykle wykorzystują tradycyjny krystaliczny krzem jako podstawę lub podłoże dla rzeczywistych chipów. Natomiast natywnie elastyczne urządzenia elektroniczne wykorzystują podłoża takie jak papier, folia metalowa czy jak ma to miejsce w przypadku PlasticARM – plastiku. Tranzystory cienkowarstwowe (TFT) są połączone na wierzchu tego podłoża, co daje naprawdę elastyczne chipy. Korzyści płynące z tej technologii wykraczają poza elastyczność. TFT można wytwarzać na elastycznych podłożach przy znacznie niższych kosztach niż tranzystory polowe typu metal-tlenek-półprzewodnik (MOSFET) wytwarzane na krystalicznych waflach krzemowych. Produkty końcowe są również cieńsze i wygodne w noszeniu lub umieszczaniu na różnych powierzchniach.

PlasticARM architektura i funkcje

Należy zauważyć, że PlasticARM to rzeczywisty, w pełni funkcjonalny dowód tej koncepcji, stworzony przez ARM. Ma powierzchnię 59,2 mm² (bez nakładek) i zawiera 56340 urządzeń (TFT typu n plus rezystory) lub 18334 bramki ekwiwalentne NAND2, czyli co najmniej 12 razy więcej niż najlepszy dotychczasowy układ scalony (czyli binarny układ nerwowy). sieci «BNN» FlexIC).

Mikroprocesor może być taktowany do 29 kHz i zużywa tylko 21 mW, co stanowi głównie (>99%) moc statyczną, przy czym procesor stanowi 45%, pamięć 33%, a urządzenia peryferyjne 22%. SoC wykorzystuje 28 pinów, które obejmują zegar, reset, GPIO, zasilanie i inne piny debugowania. Mówiąc prościej, jest to w pełni funkcjonalny 32-bitowy chipset ARM. Nie tylko procesor, ale pamięć czy I/O. Podłącz do niego odpowiednie, a nawet elastyczne czujniki, a zastosowanie nie ma granic.

Aby być jednak całkowicie precyzyjnym, nawet przy 12-krotnej liczbie TFT PlasticARM nie jest pod żadnym względem potężnym chipem. Wykorzystuje własną architekturę Cortex-M, opartą na podstawowej architekturze ARM-Cortex-M0+, która implementuje architekturę Armv6-M obsługującą 16-bitowy Thumb i podzbiór 32-bitowych zestawów instrukcji Thumba, dzięki czemu jest zgodny z binarnymi procesorami klasy Cortex-M i ich kodem.

Możesz bardziej zagłębić się w ten temat pod linkiem źródłowym, ale mówiąc prosto — to sprawia, że ​​PlasticARM jest dość standardowy i uniwersalny.

Powtórzmy, ARM ma już prototyp, na którym działają trzy niezwykle proste programy. Jeśli jednak spojrzysz na schematy logiczne, łatwo zauważysz, że obecna logika i osiągi są więcej niż wystarczające, aby umożliwić zupełnie nową falę inteligentnych urządzeń, a nawet obiektów.

PlasticARM — tests programs

Rzeczy takie jak inteligentna odzież z czujnikami medycznymi i nie tylko czy inteligentne pojemniki, takie jak opakowania, które mogą mierzyć i określać, czy żywność jest nadal dobra. Możliwości są nieskończone i naprawdę urzekające, zagłębiając się w sferę Internetu wszystkiego.

Futurystyczne rzeczy dookoła nas już są rzeczywistością!

źródło: ARM Community | Nature | GSM Arena