Marki smartfonów mają przewagę na rodzimych rynkach

Sprawdź, w których krajach jakie marki smartfonów dominują najbardziej – gdzie oprócz rodzimych rynków radzą sobie najwięksi producenci telefonów (dane od lutego 2020 – marca 2021 roku).

Udział marek smartfonów na rodzimych rynkach (2020-2021)

Firmy Samsung, Apple, Huawei i Xiaomi były największymi producentami smartfonów na świecie w 2020 roku, osiągając łącznie prawie 60 proc. udział w rynku globalnym. Chociaż te marki są kupowane i używane na całym świecie, nadal zachowują przewagę na rodzimych rynkach. iPhone firmy Apple jest najczęściej używany w USA i Kanadzie, Samsung utrzymuje ogromny udział w rynku w Korei Południowej, a Huawei dociera do prawie 40 procent Chińczyków.

Aż 66 procent mieszkańców Korei Południowej ankietowanych w Global Consumer Survey Statista stwierdziło, że ich głównym smartfonem był Samsung, osiągając najwyższy wynik w ankiecie.

Niemcy i Brazylia to dwa kolejne rynki, na których koreański producent miał mocne wyniki, przy czym 40 procent w każdym z tych krajów posiadało Samsunga jako swojego głównego smartfona. Pomimo dominacji Apple’a w USA i Kanadzie, Samsung również ma tam silną bazę klientów i dociera do ponad 30 procent posiadaczy smartfonów.

Rynki w Hiszpanii, Rosji i Meksyku były bardziej zróżnicowane, a żadna z czterech największych marek nie docierała do więcej niż jednej czwartej populacji. Chociaż cztery marki dotarły do ​​ponad 80 procent Hiszpanów, dotarły do ​​mniej niż 60 procent Hindusów. Tutaj rynek smartfonów poza 4 dużymi markami pozostaje mocno rozdrobniony. Marki Vivo, OPPO, OnePlus i Realme są używane przez od 6 do 8 procent indyjskich respondentów.

źródło: Statista