Jeśli korzystasz z przeglądarki Opera, to na pewno zauważyłeś zmiany wizerunkowe. Czy oprócz zmiany wygladu producent pójdzie krok dalej?
W tym roku Opera obchodzi swoje 20. urodziny. Wczoraj firma zaprezentowała nową odsłonę logo oraz zmiany wizerunkowe. Zmiana charakterystycznej, czerwonej litery „O”, ma symbolizować postępujące zmiany – na lepsze.
W tym roku mieliśmy okazję obserwować zmiany logo Google’a i Yahoo. W przypadku Opery nad identyfikacją wizualną pracowały dwie niezależne agencje kreatywne: DixonBaxi z Wielkiej Brytanii oraz norweska firma Anti.
Więc co nowego?
Nowa litera „O” wciąż nawiązuje do swojego pierwowzoru. Dodano efekt trójwymiarowości, oprócz tego symbol stał się bardziej nowoczesny i estetyczny. Usunięto także clain „Software”, pozostawiając sam symbol.
Opera to nie tylko przeglądarka internetowa, dzięki takim spółkom jak Opera MediaWorks, firma działa nie tylko w obszarze oprogramowania.
It's more than just a logo change. #DoMore with Opera: http://t.co/vED6NzzuMj pic.twitter.com/CQsqZKvx9o
— opera (@opera) September 22, 2015
Jak to zwykle bywa przy tego typu zmianach, firma kontynuuje swoje zobowiązanie do poprawy swoich produktów i usług. Wraz ze zmianą wizerunku Opera MediaWorks pozostaje wciąż liderem na rynku wśród platform budowania marek i reklamy mobilnej. Platforma Opera MediaWorks dociera do ponad 1,1 miliarda unikalnych konsumentów co miesiąc na całym świecie, na ponad 19 000 mobilnych stronach internetowych i aplikacji mobilnych. Dzięki innowacyjnej technologii, takiej jak technologia Instant-Play™HD, Opera nadal stanowi przełom w skali marketingu.
źródło: Opera MediaWorks – What’s in a new logo?