Sponsorowane wyniki wyszukiwania w Google Play

No i są reklamy, Google wprowadza nowy sposób promowania aplikacji mobilnych na Androida w swoim sklepie Google Play.

Reklama w wynikach wyszukiwania w sklepie Google Play

W sklepie Google Play można obecnie dotrzeć do ponad 1 mld ludzi z urządzeniami działającymi pod systemem Android w ponad 190 krajach. W ciągu ostatniego roku, Google zapłaciło ponad 7 mld dolarów deweloperom sprzedającym swoje gry i aplikacje na Androida w sklepie Google Play.

Wyszukanie konkretnej aplikacji mobilnej w sklepie Google Play to połowa sukcesu dla firm i deweloperów, którzy się z nich utrzymują. Jeśli aplikacja wyda się interesująca i znajdzie się odpowiednio wysoko na liście wyszukiwania, to większe prawdopodobieństwo, że użytkownik ją zainstaluje. Podobny mechanizm działa od lat w tradycyjnej wyszukiwarce Google.

Wyszukiwarka aplikacji w sklepie Google Play może stać się kolejnym mechanizmem na zarabianie zarówno przez Google’a jak i przez marketerów oraz deweloperów promujących swoje aplikacje. Google szuka nowych sposobów, aby pomóc swoim klientom na pozyskiwanie nowych użytkowników, a taki mechanizm wydaje się być naturalnym i najlepszym rozwiązaniem, który sprawdził się przecież już w tradycyjnej wyszukiwarce Google. Dlatego, w ciągu najbliższych kilku tygodni, Google rozpocznie pilotaż sponsorowanych wyników wyszukiwania w Google Play. Mechanizm będzie prawdopodobnie oparty na mechanizmie AdWords.


Sponsorowane wyniki wyszukiwania w sklepie Google Play

Sponsorowane wyniki wyszukiwania w sklepie Google Play

Z ponad 100 miliardów wyszukiwań miesięcznie w wyszukiwarce Google.com, zauważono jak obok wyników organicznych można poprawić jakość wyników mając na uwadze interes reklamodawców i użytkowników. Dzięki temu, że w Google’u mogą reklamować się w łatwy sposób małe i duże firmy, idea przeniesienia do sklepu Google Play wydaje się rozsądna.

W najbliższych tygodniach, u wybranej grupy użytkowników zaczną pojawiać się reklamy od pilotażowej grupy reklamodawców, którzy uruchomią reklamy dla swoich aplikacji mobilnych.

To czy mechanizm zostanie wprowadzony na stałe, okaże się po kilku miesiącach testowego działania programu. Idea wydaje się dobrym sposobem na promowanie aplikacji, a dzięki temu użytkownicy mobilni będą mogli odkrywać aplikacje, które w naturalnych wynikach wyszukiwania mogły być pominięte ze względu na daleką pozycję.

źródło: Android Developers Blog – A New Way to Promote Your App on Google Play

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj