Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

1 minuta w internecie: w 2023 roku spędziliśmy ponad 1,3 bln godzin!

W tym roku przesyłano strumieniowo 69,4 miliona utworów Taylor Swift na minutę, a ChatGPT odpowiedział na 3,6 miliarda zapytań.

Od 2013 roku grupa Domo zajmująca się analizą danych publikuje co roku raport „Data Never Sleeps”, pokazujący, co działo się w internecie w każdej minucie każdego dnia przez cały rok. Statystyki stanowią fascynujący obraz naszej kultury internetowej i generowania danych. Większość kategorii pojawia się w raporcie co roku. Na przykład użytkownicy wysłali w tym roku 241 milionów e-maili na minutę, w porównaniu z 231 milionami w 2022 roku. Użytkownicy przeszukiwali Google’a z szybkością 6,3 miliona zapytań na minutę, co oznacza wzrost o 6,7% rok do roku.

Inne statystyki są bardziej szczegółowe dla badanego roku lub stanowią nowe kategorie wymuszone przez nowe technologie, usługi lub trendy. Na przykład ikona popkultury Taylor Swift znalazła się w tym roku na liście z aż 69,4 milionami utworami odtwarzanymi co minutę. Inny nowicjusz, ChatGPT, odnotowuje 6944 podpowiedzi na minutę. To oszałamiająca liczba 3,6 miliarda zapytań w ciągu roku.

„Tegoroczne dane odzwierciedlają stale zmieniający się i szybko rozwijający się krajobraz cyfrowy, który został spotęgowany przez szybką popularność modeli sztucznej inteligencji, takich jak ChatGPT” – powiedział założyciel i dyrektor generalny Domo Josh James. „Dane napędzają wszystko, co robimy, od szybkiego wyszukiwania w internecie lub wysyłania wiadomości e-mail po sprawdzanie najnowszych nagłówków w drodze do pracy”.

Co 60 sekund użytkownicy spędzają łącznie oszałamiające 25,1 miliona godzin w internecie. Liczba ta oznacza, że nasze globalne społeczeństwo spędza ponad 1,3 biliona godzin rocznie na przewijaniu.

A skoro mowa o przewijaniu: nieustanne narzekania i kontrowersje dotyczące zakupu i „zrujnowania” Twittera przez Elona Muska nie wydają się spowalniać aktywności w serwisie znanym obecnie jako „X”. W tym roku w serwisie X wysyłano około 360.000 postów na minutę, czyli o 12.800 więcej niż w 2022 roku.

Domo twierdzi, że w 2023 roku wszyscy użytkownicy serwisów streamigowych w ciągu 60 sekund oglądali treści trwające w sumie 43 lata! Co ciekawe, pomimo wzrostu liczby usług przesyłania strumieniowego, liczba ta spadła w porównaniu z milionem godzin (czyli 114 lat) na minutę przesyłanych strumieniowo w 2022 roku.

Wiele pieniędzy wydaje się także online. Klienci Amazona wydawali 455.000 dolarów co minutę, kupując rzeczy od tego megasprzedawcy. Jednak Venmo okazało się jeszcze bardziej popularne, ponieważ użytkownicy wydawali za jego pośrednictwem 463.000 dolarów na minutę. W obu przypadkach odnotowano wzrost r/r odpowiednio o 2,7 i 5,8 proc. Żaden z nich nie był jednak w stanie dorównać rynkowi akcji. Co minutę inwestorzy obracali w internecie akcjami o wartości 398 milionów dolarów.

Niektóre z kluczowych danych dotyczących tego, co dzieje się w ciągu minuty online w 2023 roku:

Sprawdź także dane z poprzednich lat:

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Domo | TechCrunch

Exit mobile version