Jeśli chodzi o ogromną skalę internetu, minuta oznacza zdecydowanie więcej niż kiedykolwiek można było sobie wyobrazić – zobacz ile rzeczy działo się w popularnych serwisach internetowych w 2018 roku.
Powyższa infografika pokazuje aktywność internautów na różnych platformach, takich jak Facebook lub Google w ciągu każdego 60 sekund. To naprawdę pomaga wyobrazić obie minutę w internecie.
Zobacz także:
- Co się dzieje w ciągu minuty w internecie w 2017 roku?
- Co się dzieje w ciągu minuty w internecie w 2016 roku?
- Co się dzieje w ciągu minuty w internecie w 2014 i 2013 roku?
Liczby za 2018 rok są tak ogromne, że można je wyświetlać tylko w skali 60 sekund. Każdy większy okres i większa ilość danych mógłby nie zostać już przetworzony przez nasze mózgi. Oto kilka kluczowych statystyk w skali miesiąca:
- 42.033.600.000 logowań na Facebooku
- 159.840.000.000 wyszukiwań Google
- Wysłano 1.641.600.000.000 wiadomości WhatsApp
- Wysłano 8.077.400.000.000 e-maili
W ujęciu rocznym te dane stają się jeszcze bardziej absurdalne, ponieważ wysyłanych było blisko 100 bilionów e-maili.
Statystyki internetowe i mobilne dotyczące 1 minuty w internecie w 2018 roku:
- Google: 3,7 mln zapytań w wyszukiwarce
- Facebook: 973 000 logowań
- iMessage: 18 mln wysłanych wiadomości
- YouTube: 4,3 mln obejrzanych filmów wideo
- Google Play, App Store: 375 000 pobranych aplikacji mobilnych
- Instagram: 174 200 scrollowań na Instagramie
- Twitter: 481 000 wysłanych tweetów
- tinder: 1,1 mln swipe’ów
- e-mail: 187 mln wysłanych wiadomości e-mail
- twitch: 937 000 obejrzeń
- Messenger: wysyłanych jest 25 000 GIF-ów przez komunikator
- Snapchat: tworzonych jest 2,4 mln snapów
- e-commerce: wydawanych jest online łącznie 862 tys. $
- Netflix: oglądanych jest łącznie 266 000 godzin filmów
Minuta w internecie w 2017 a w 2018 roku
Jeśli wizualizacja minut internetowych wygląda znajomo, to dlatego, że jest aktualizowana i wydawana co roku z wykorzystaniem najnowszych dostępnych danych. Zobacz poniżej bezpośrednie porównanie ostatnich dwóch lat:
Największy i najbardziej zauważalny skok widoczny jest w godzinach oglądania filmów i seriali w serwisie Netflix – liczba ta może być zbyt piękna, aby była prawdziwa. Chociaż nie wiemy jak wygląda dokładna metodologia tych obliczeń, wiemy, że w grudniu Netflix ogłosił, że użytkownicy oglądają około 140 milionów godzin dziennie. Działa to w przybliżeniu na 100 000 godzin na minutę, zgodnie z obliczeniami i znaną nam matematyką, która wciąż jest zadziwiająca.