Tak wyglądała 1 minuta w internecie w 2021 roku!

Od A do Z – od Amazonu do Zooma — sprawdź, co się działo w ciągu jednej minuty w internecie na świecie w 2021 roku.

W naszym codziennym życiu niewiele może się wydarzyć w ciągu minuty. Ale kiedy mierzy się aktywności internetowe zachodzące jednocześnie, może to być niezwykle ciekawe. Obecnie na całym świecie istnieje około pięciu miliardów użytkowników internetu, którzy w ciągu jednej minuty wykonują niesamowita ilość aktywności i działań online.

Coroczna infografika od Domo pokazuje, jak dużo aktywności dzieje się w jednej minucie oraz przybliża nam ilość danych generowanych przez użytkowników. Delikatnie mówiąc, jest ich w cholerę dużo.

W czołówce światowej aktywności cyfrowej znajdują się codzienne usługi i aplikacje, które stały się podstawą naszego życia. Łącznie generują one niewyobrażalne ilości aktywności użytkowników i powiązanych danych.

Oto tylko niektóre z kluczowych danych dotyczących tego, co dzieje się w ciągu minuty online w 2021 roku:

  • klienci Amazonu wydają łącznie 283.000 USD
  • 12 milionów ludzi wysyła wiadomość przez iMessage
  • 6 milionów ludzi robi zakupy online
  • użytkownicy Instacart wydają 67.000 USD
  • użytkownicy Slacka wysyłają 148.000 wiadomości
  • Microsoft Teams łączy 100.000 użytkowników
  • użytkownicy YouTube’a przesyłają strumieniowo 694.000 filmów
  • Facebook Live ma 44 miliony wyświetleń
  • użytkownicy Instagrama udostępniają 65.000 zdjęć
  • użytkownicy TikToka oglądają 167 milionów filmów

Jak widać, firmy Big Tech mają spory wpływ na nasze życie. Ten wpływ staje się trudny do zignorowania i przyciąga coraz większą uwagę mediów i polityków. Namacalną miarą tego wpływu jest ogromna ilość przychodów, jakie przynoszą firmy Big Tech. Aby lepiej to zrozumieć, możemy również przyjrzeć się możliwościom generowania przychodów przez Big Tech w przeliczeniu na minutę:

przychód na minutękapitalizacja rynkowa (w mld USD)
Amazon955.517 $1840
Apple848.090 $2460
Alphabet433.014 $1840
Microsoft327.823 $2310
Meta (Facebook)213.628 $926
Tesla81.766 $1010
Netflix50.566 $298

Większość przychodów generowanych przez te elitarne akcje warte biliony dolarów można przypisać całej aktywności w różnych sieciach i platformach. Innymi słowy, 5,7 miliona wyszukiwań w Google, które pojawiają się co minutę, jest kluczem do sprzedaży w wysokości 433.014 USD na minutę.

Minuta internetowa na przestrzeni lat

Ponieważ ilość danych i informacji w cyfrowym wszechświecie podwaja się co dwa lata, można śmiało powiedzieć, że minuta internetowa przeszła pewne zmiany na przestrzeni lat. Oto tylko niektóre obszary, które odnotowały imponujący wzrost:

  • w 2014 r. do Facebooka logowało się 600 tys. osób
  • w 2015 r. wkroczyliśmy z kolei do ery zettabajtów
  • w 2016 r. użytkownicy Snapchata wysyłali 527 tys. zdjęć na minutę, w porównaniu do 2 mln w 2021 r.
  • w 2017 r. Twitter odnotował 452 tys. tweetów na minutę, w porównaniu do 575 tys. w 2021 r.
  • w 2018 r. na zakupy online wydawano 862.823 USD, podczas gdy w 2021 r. zakupy robiły 2 miliony osób na minutę
  • w 2019 r. co minutę oglądano 4,5 miliona filmów na YouTube, podczas gdy w 2021 r. użytkownicy przesyłali strumieniowo 694 tys. godzin
  • w 2020 r. użytkownicy Netflixa przesyłali strumieniowo 404 tys. godzin na minutę, a w 2021 r. liczba ta wzrosła do 452 tys. godzin
Infografika: 1 minuta w internecie w 2021 roku (Domo)

Twitter, Instagram i Youtube to jedyne trzy marki, które pojawiają się co roku.

Perspektywy rozwoju Internetu

Poniższy diagram, ilustrujący to co dzieje się w ciągu jednej minuty w internecie, pomaga również spojrzeć na szybkie tempo adaptacji internetu z odpowiedniej perspektywy. Na przykład w 1993 roku na całym świecie było tylko 14 milionów internautów. A dzisiaj w samym Chile jest ich ponad 14 milionów.

Niemniej cały rynek internetowy wciąż ma jeszcze trochę miejsca. Całkowita liczba internautów wzrosła o 500 milionów w 2021 roku, co oznacza wzrost o około 11% z 4,5 miliarda użytkowników w 2020 r. Daje to zdumiewającą liczbę 950 nowych użytkowników w przeliczeniu na minutę.

Co więcej, w dłuższej perspektywie, przy odpowiedniej infrastrukturze, niektóre obszary na rynkach wschodzących mogą odczuć dynamiczny wzrost liczby obywateli korzystających z sieci. Oto, skąd może pochodzić następny miliard użytkowników internetu, w oparciu o największe rozwijające się rynki:

rankingkrajużytkownicy offline% populacji
1.Indie 🇮🇳685.591.07150%
2.Chiny 🇨🇳582.063.73341%
3.Pakistan 🇵🇰142.347.73565%
4.Nigeria 🇳🇬118.059.92558%
5.Bangladesz 🇧🇩97.427.35259%
6.Indonezja 🇮🇩96.709.22636%
7.Etiopia 🇪🇹92.385.72881%
8.Demokratyczna Republika Konga 🇨🇩71.823.31981%
9.Brazylia 🇧🇷61.423.29529%
10.Egipt46.626.17046%

Oto spojrzenie na usługi, które były prezentowane w różnych iteracjach tej grafiki od Domo na przestrzeni lat:

Minuta w internecie od 2021 do 2021 r.

Mając na uwadze tę trajektorię wzrostu, możemy spodziewać się, że przyszłe dane będą jeszcze bardziej zdumiewające. Wiadomo jednak, że ludzki umysł źle interpretuje duże liczby, więc w przyszłych wydaniach może zajść potrzeba zredukowania liczby minut internetowych do sekund internetowych.

źródło: Domo | Visual Capitalist