Od A do Z – od Amazonu do Zooma — sprawdź, co się działo w ciągu jednej minuty w internecie na świecie w 2021 roku.
W naszym codziennym życiu niewiele może się wydarzyć w ciągu minuty. Ale kiedy mierzy się aktywności internetowe zachodzące jednocześnie, może to być niezwykle ciekawe. Obecnie na całym świecie istnieje około pięciu miliardów użytkowników internetu, którzy w ciągu jednej minuty wykonują niesamowita ilość aktywności i działań online.
Coroczna infografika od Domo pokazuje, jak dużo aktywności dzieje się w jednej minucie oraz przybliża nam ilość danych generowanych przez użytkowników. Delikatnie mówiąc, jest ich w cholerę dużo.
W czołówce światowej aktywności cyfrowej znajdują się codzienne usługi i aplikacje, które stały się podstawą naszego życia. Łącznie generują one niewyobrażalne ilości aktywności użytkowników i powiązanych danych.
Oto tylko niektóre z kluczowych danych dotyczących tego, co dzieje się w ciągu minuty online w 2021 roku:
- klienci Amazonu wydają łącznie 283.000 USD
- 12 milionów ludzi wysyła wiadomość przez iMessage
- 6 milionów ludzi robi zakupy online
- użytkownicy Instacart wydają 67.000 USD
- użytkownicy Slacka wysyłają 148.000 wiadomości
- Microsoft Teams łączy 100.000 użytkowników
- użytkownicy YouTube’a przesyłają strumieniowo 694.000 filmów
- Facebook Live ma 44 miliony wyświetleń
- użytkownicy Instagrama udostępniają 65.000 zdjęć
- użytkownicy TikToka oglądają 167 milionów filmów
Jak widać, firmy Big Tech mają spory wpływ na nasze życie. Ten wpływ staje się trudny do zignorowania i przyciąga coraz większą uwagę mediów i polityków. Namacalną miarą tego wpływu jest ogromna ilość przychodów, jakie przynoszą firmy Big Tech. Aby lepiej to zrozumieć, możemy również przyjrzeć się możliwościom generowania przychodów przez Big Tech w przeliczeniu na minutę:
przychód na minutę | kapitalizacja rynkowa (w mld USD) | |
Amazon | 955.517 $ | 1840 |
Apple | 848.090 $ | 2460 |
Alphabet | 433.014 $ | 1840 |
Microsoft | 327.823 $ | 2310 |
Meta (Facebook) | 213.628 $ | 926 |
Tesla | 81.766 $ | 1010 |
Netflix | 50.566 $ | 298 |
Większość przychodów generowanych przez te elitarne akcje warte biliony dolarów można przypisać całej aktywności w różnych sieciach i platformach. Innymi słowy, 5,7 miliona wyszukiwań w Google, które pojawiają się co minutę, jest kluczem do sprzedaży w wysokości 433.014 USD na minutę.
Minuta internetowa na przestrzeni lat
Ponieważ ilość danych i informacji w cyfrowym wszechświecie podwaja się co dwa lata, można śmiało powiedzieć, że minuta internetowa przeszła pewne zmiany na przestrzeni lat. Oto tylko niektóre obszary, które odnotowały imponujący wzrost:
- w 2014 r. do Facebooka logowało się 600 tys. osób
- w 2015 r. wkroczyliśmy z kolei do ery zettabajtów
- w 2016 r. użytkownicy Snapchata wysyłali 527 tys. zdjęć na minutę, w porównaniu do 2 mln w 2021 r.
- w 2017 r. Twitter odnotował 452 tys. tweetów na minutę, w porównaniu do 575 tys. w 2021 r.
- w 2018 r. na zakupy online wydawano 862.823 USD, podczas gdy w 2021 r. zakupy robiły 2 miliony osób na minutę
- w 2019 r. co minutę oglądano 4,5 miliona filmów na YouTube, podczas gdy w 2021 r. użytkownicy przesyłali strumieniowo 694 tys. godzin
- w 2020 r. użytkownicy Netflixa przesyłali strumieniowo 404 tys. godzin na minutę, a w 2021 r. liczba ta wzrosła do 452 tys. godzin
Twitter, Instagram i Youtube to jedyne trzy marki, które pojawiają się co roku.
Perspektywy rozwoju Internetu
Poniższy diagram, ilustrujący to co dzieje się w ciągu jednej minuty w internecie, pomaga również spojrzeć na szybkie tempo adaptacji internetu z odpowiedniej perspektywy. Na przykład w 1993 roku na całym świecie było tylko 14 milionów internautów. A dzisiaj w samym Chile jest ich ponad 14 milionów.
Niemniej cały rynek internetowy wciąż ma jeszcze trochę miejsca. Całkowita liczba internautów wzrosła o 500 milionów w 2021 roku, co oznacza wzrost o około 11% z 4,5 miliarda użytkowników w 2020 r. Daje to zdumiewającą liczbę 950 nowych użytkowników w przeliczeniu na minutę.
Co więcej, w dłuższej perspektywie, przy odpowiedniej infrastrukturze, niektóre obszary na rynkach wschodzących mogą odczuć dynamiczny wzrost liczby obywateli korzystających z sieci. Oto, skąd może pochodzić następny miliard użytkowników internetu, w oparciu o największe rozwijające się rynki:
ranking | kraj | użytkownicy offline | % populacji |
1. | Indie 🇮🇳 | 685.591.071 | 50% |
2. | Chiny 🇨🇳 | 582.063.733 | 41% |
3. | Pakistan 🇵🇰 | 142.347.735 | 65% |
4. | Nigeria 🇳🇬 | 118.059.925 | 58% |
5. | Bangladesz 🇧🇩 | 97.427.352 | 59% |
6. | Indonezja 🇮🇩 | 96.709.226 | 36% |
7. | Etiopia 🇪🇹 | 92.385.728 | 81% |
8. | Demokratyczna Republika Konga 🇨🇩 | 71.823.319 | 81% |
9. | Brazylia 🇧🇷 | 61.423.295 | 29% |
10. | Egipt | 46.626.170 | 46% |
Oto spojrzenie na usługi, które były prezentowane w różnych iteracjach tej grafiki od Domo na przestrzeni lat:
Mając na uwadze tę trajektorię wzrostu, możemy spodziewać się, że przyszłe dane będą jeszcze bardziej zdumiewające. Wiadomo jednak, że ludzki umysł źle interpretuje duże liczby, więc w przyszłych wydaniach może zajść potrzeba zredukowania liczby minut internetowych do sekund internetowych.
źródło: Domo | Visual Capitalist