W 2020 roku w dowolnym momencie mieliśmy do czynienia z niezgłębioną aktywnością cyfrową na cąłym świecie – a pandemia koronawirusa jeszcze bardziej się do tego przyczyniał!
Ciągła eksplozja aktywności cyfrowej jest obecnie generowana przez ponad 4,5 miliarda internautów – to liczba, która według prognoz wzrośnie jeszcze bardziej w nadchodzących latach. Powyższa infografika od Domo pomaga uchwycić to, co dzieje się w każdej minucie w erze hiperpołączonego internetu – a właściwie jest to już ósma edycja wydawana od 2012 roku.
Zobacz także:
- Co dzieje się w ciągu 1 minuty w internecie w 2020 roku?
- Tak wygląda 1 minuta w internecie w 2019 roku!
- Tak wyglądała minuta w internecie w 2018 roku
- Co się dzieje w ciągu minuty w internecie w 2017 roku?
- Co dzieje się w internecie w ciągu 1 minuty w 2015 roku?
Co zatem dzieje się w ciągu 60 sekund w Internecie?
W swojej stosunkowo krótkiej historii internet był katalizatorem zarówno powstawania, jak i upadku nowych firm i platform. Patrząc na marki, które pojawiły się na grafice we wcześniejszych latach, możemy z grubsza określić znaczenie niektórych segmentów technologicznych, a także obserwować marki o największej sile utrzymania.
Jak widać powyżej, platformy takie jak Tumblr, Flickr i Foursquare okazały się obiecujące, ale ostatecznie zostały pominięte w grafice, gdy straciły na znaczeniu.
W międzyczasie firmy technologiczne, takie jak Facebook, Amazon i Google, umocniły swoje znaczenie w naszych zachowaniach cyfrowych, ewoluując, aby stać się jednymi z największych firm na świecie. W ten sposób dogoniły dłużej stojących na szczycie internetowego łańcucha pokarmowego tytanów, takich jak Apple i Microsoft.
Nic dziwnego, że większość krajobrazu internetowego w 2020 roku wygląda zgoła inaczej. Oto kilka najważniejszych wniosków związanych z obecnymi zachowaniami cyfrowymi internautów!
Przelewy gotówkowe
Prawie 240.000 USD transakcji na Venmo odbywa się w ciągu zaledwie minuty. Służyło to jako katalizator dla firmy macierzystej PayPal, która z powodzeniem ewoluowała wraz z trendami w branży fintech. Akcje PayPal są teraz notowane na niemal wszystkich rekordach.
Handel elektroniczny
Jeszcze zanim COVID-19 spowodował zamknięcie sklepów i wzrost zamówień online, handel elektroniczny był dynamicznie rozwijającą się branżą. Szacuje się, że obecnie wydaje się 1 milion USD na minutę w internecie. Amazon wysyła zdumiewające 6659 paczek co minutę, aby sprostać temu zapotrzebowaniu.
Narzędzia współpracy
W przeważającym środowisku pracy zdalnej narzędzia takie jak Zoom i Microsoft Teams obsługują odpowiednio 208.333 i 52.083 użytkowników na minutę. Wydaje się, że szczególnie w dobie pandemii ten trend się utrzyma.
Przyspieszony obrót
Przyspieszony świat, w którym obecnie się znajdujemy, oznacza, że wiele firm nie utrzymuje przewagi konkurencyjnej tak długo. Firmy zajmujące się mediami społecznościowymi zmniejszyły się, jak zaobserwowano powyżej, i podobnie znajduje to swoje odzwierciedlenie w średniej długości życia firmy S&P 500.
Oczekuje się, że w ciągu najbliższych kilku lat pozycja typowej firmy na indeksie S&P 500 gwałtownie się skurczy:
- 1964: 33 lata
- 2016: 24 lata
- 2027 (estymacja): 12 lat
Firmy obniżają te szczyty o 15-20 lat, szacując dalsze spadki. Ten wskaźnik symbolizuje szybką ewolucję krajobrazu biznesowego.
Co nas czeka?
Pozornie łatwo jest zapomnieć, że ludzkość jest wciąż na bardzo wczesnym etapie rozwoju internetu. Ale w tym krótkim okresie jego wzrost znaczenia i szeroka cyfryzacja świata pozostawiły nas z bardzo bogatym harmonogramem.
Jeśli ostatnia dekada będzie punktem odniesienia, to można spodziewać się dalszej i zaostrzającej się konkurencji między firmami technologicznymi.
Wszystko wskazuje na to, że aktywność internetowa posuwa się dalej – na wyższy poziom, jeśli nie z powodu 5G i związanych z nią przełomów, to być może ze względu na stały wzrost liczby osób uzyskujących dostęp do Internetu.
źródło: Domo | Visual Capitalist