Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Bing Chat teraz nazywa się Microsoft Copilot

Po miesiącach prób promowania Czatu Bing Microsoft zdecydował się na nazwać go Copilot — to teraz nazwa chatbota AI od Microsoftu.

Microsoft zapoczątkował na początku tego roku duży rozwój sztucznej inteligencji w ramach swojej wyszukiwarki Bing, integrując interfejs podobny do ChatGPT bezpośrednio z wynikami wyszukiwania. Teraz, niecały rok później, porzuca markę Bing Chat i przechodzi na Microsoft Copilot, nową nazwę interfejsu czatu, którego mogliśmy używać w wyszukiwarce Bing, przeglądarce Microsoft Edge i pod systemem Windows 11. Hasłem przewodnim Copilota jest „Twoja codzienna pomoc sztucznej inteligencji”.

Przeczytaj też: Duża aktualizacja Windows 11  już dostępna, tuż przed 23H2!

Rebranding Czatu Bing następuje zaledwie kilka dni po tym, jak OpenAI ujawniło, że 100 milionów ludzi korzysta tygodniowo z ChatGPT. Pomimo bliskiego partnerstwa wartego miliardy, Microsoft i OpenAI w dalszym ciągu konkurują o tych samych użytkowników poszukujących asystentów opartych na sztucznej inteligencji, a Microsoft wyraźnie stara się pozycjonować Copilot jako opcję dla konsumentów i firm.

„Bing Chat i Bing Chat Enterprise staną się teraz po prostu Copilotem” – wyjaśnia Colette Stallbaumer, dyrektor generalna Microsoft 365. Oficjalna zmiana nazwy następuje zaledwie kilka miesięcy po tym, jak Microsoft wybrał Copilot jako swoją markę dla swojego chatbota pod systemem Windows 11. Kiedyś nie było jasne, czy brand Bing Chat całkowicie zniknie, ale tak jest dzisiaj.

Firma Microsoft oferuje obecnie Copilot jako bezpłatną wersję swojego chatbota AI, a Copilot dla Microsoft 365 (wcześniej Microsoft 365 Copilot) jest opcją płatną. Bezpłatna wersja Copilot będzie nadal dostępna w wyszukiwarce Bing i pod Windowsem, ale będzie miała także własną domenę pod adresem copilot.microsoft.com — podobnie jak ChatGPT.

Użytkownicy biznesowi będą logować się do Microsoft Copilot za pomocą Entra ID, natomiast konsumenci będą potrzebować konta Microsoft, aby uzyskać dostęp do bezpłatnej usługi Copilot. Microsoft Copilot jest obecnie oficjalnie obsługiwany tylko w przeglądarce Microsoft Edge lub Chrome pod systemami Windows i macOS.

Kiedy Microsoft ogłosił na początku tego roku usługę Bing Chat, opisał chatbota jako „drugiego pilota obsługującego sztuczną inteligencję w internecie” i od tego czasu widzimy, że firma używa marki Copilot w wielu działaniach związanych ze sztuczną inteligencją, po tym jak GitHub pierwotnie użył nazwę Copilot w zeszłym roku.

Ten nowy rebranding oznacza, że Copilot staje się coraz bardziej samodzielnym doświadczeniem, do którego nie trzeba już nawigować do Bing, aby uzyskać do niego dostęp. Bing jest po prostu częścią tego, co obecnie napędza Copilota. Jednak odejście od Binga jest interesujące, biorąc pod uwagę, że Microsoft włożył wiele wysiłku związanych ze sztuczną inteligencją w swojej wyszukiwarce i pozycjonował ją jako sposób podebranie udziału w rynku Google’owi.

Microsoft twierdzi jednak, że Bing nadal stanowi dużą część Copilota. „Bing pozostaje znaczącą marką i technologią, która napędza wiele rozwiązań Copilota, a jednocześnie pozostaje liderem w branży wyszukiwania” – mówi Caitlin Roulston, dyrektor ds. komunikacji w firmie Microsoft, w oświadczeniu dla The Verge.

W momencie uruchomienia usługi Czat Bing na początku tego roku firma Microsoft przeprowadziła wewnętrzne ankiety dla pracowników, aby uzyskać odpowiedzi na temat działań związanych z wyszukiwaniem AI. Dlatego firma zdecydowała się wówczas na Binga, a nie na nową markę, taką jak Microsoft Copilot.

Zrzut ekranu ze strony głównej usługi Copilot firmy Microsoft

Usługa Bing nie będzie już głównym punktem wyjścia dla ambicji Microsoftu w zakresie sztucznej inteligencji w przypadku rozwiązania Copilot i nie jest jasne, czy wysiłki na rzecz wyszukiwania sztucznej inteligencji kiedykolwiek powiodły się twórcy oprogramowania.

Dyrektor generalny Microsoftu, Satya Nadella, nazwał Google 800-funtowym gorylem, któremu chciał zatańczyć na nosie na początku tego roku, ale Google nie spieszył się z integracją sztucznej inteligencji ze swoimi wynikami wyszukiwania w taki sam sposób, jak Microsoft. Według danych StatCounter, prawie 10 miesięcy po uruchomieniu Czatu Bing Google nadal ma ponad 91% udziału w rynku.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Microsoft | The Verge

Exit mobile version