Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Mozilla zmienia logo Firefoxa, ponieważ nie jest to już tylko przeglądarka

Przeglądarka internetowa Firefox od Mozilli otrzymuje zupełnie nowe logo, które ma odzwierciedlać fakt, że ta lisia marka to obecnie znacznie więcej usług niż przeglądarka.

Dzięki produktom takim jak menedżer haseł Lockwise (wcześniej Lockbox), prywatna usługa udostępniania plików Send i narzędzia bezpieczeństwa, takie jak Firefox Monitor, Mozilla znacznie rozszerzyła markę z liskiem. To wyzwanie, którego żaden ekspert ds. brandingu nie może odmówić, więc nie jest niespodzianką, że organizacja poszła w poszukiwaniu nowych oznaczeń i identyfikacji wizualnej – która jest sporą aktualizacją kultowej marki Firefox.

Rok temu Mozilla zapowiedziała zmianę logo Firefoksa. System oznaczeń marki opiera się na pomysłach, takich jak „radykalne działanie, aby być optymistą co do przyszłości Internetu” oraz „ przejrzystość i globalna perspektywa integralności marki oraz dążenie do odzwierciedlenia wszystkich punktów widzenia”.

W rezultacie zaktualizowane logo Firefoxa, odbiega obecnie od wyraźnego symbolu lisa i zasadniczo pozbawia go ogona. Aby mieć jasność jest to logo dla całej marki Firefox – sama przeglądarka nadal ma stylizowanego lisa owiniętego wokół piłki.

Oto nowe oznaczenia marki Firefox:

Nowa rodzina logotypów marki Firefox

Marki w ostatnich latach bardzo mocno ewoluowała, więc nie jest to tak radykalna zmiana. Inne produkty Mozilli korzystają z tej samej palety kolorów, ale z innym systemem kształtów i nowym krojem.

Obejrzyj na poniższym wideo, jak ewoluowała marka Firefox i powstawał nowy system oznaczeń:

Zobacz także: Nowe logo Mozilla – tak się robi branding!

Ważniejsze jest jednak to, że technologia przeglądarki Firefox stale ewoluuje wraz ze swoimi konkurentami. Po długiej przerwie, Firefox jest wreszcie konkurencyjną przeglądarką. Kiedy to się ostatnio wydarzyło, Mozilla straciła orientację, próbując zbudować mobilny system operacyjny i wiele innych projektów pobocznych. Tym razem wydaje się, że ma wyraźniejszą misję, która skupia się na prywatności, więc miejmy nadzieję, że uda się uniknąć pułapek wychodzenia poza przeglądarkę internetową.

źródło: TechCrunch via Mozilla Blog (1) (2)

Exit mobile version