Skip to content
  •   wtorek, 31 stycznia, 2023
  • O SERWISIE
  • PARTNERZY
  • KONTAKT
Logo serwisu mobiRANK.pl

mobiRANK.pl

Blog technologiczny, mobile, aplikacje, internet

  • NEWSY
  • iOS
  • ANDROID
  • RANKINGI
    • WSZYSTKIE RANKINGI
    • INTERNET 5G
    • INTERNET NA KARTĘ
    • INTERNET STACJONARNY
    • INTERNET MOBILNY
    • ROBOTY SPRZĄTAJĄCE
    • ABONAMENT

Mozilla zmienia logo Firefoxa, ponieważ nie jest to już tylko przeglądarka

APLIKACJE MOBILNE INTERNET MOBILNY MOBILE NEWSY TECHNOLOGIA WYDARZENIA
11 czerwca 2019
Łukasz Majchrzyk

Przeglądarka internetowa Firefox od Mozilli otrzymuje zupełnie nowe logo, które ma odzwierciedlać fakt, że ta lisia marka to obecnie znacznie więcej usług niż przeglądarka.

Nowe logo marki Firefox

Dzięki produktom takim jak menedżer haseł Lockwise (wcześniej Lockbox), prywatna usługa udostępniania plików Send i narzędzia bezpieczeństwa, takie jak Firefox Monitor, Mozilla znacznie rozszerzyła markę z liskiem. To wyzwanie, którego żaden ekspert ds. brandingu nie może odmówić, więc nie jest niespodzianką, że organizacja poszła w poszukiwaniu nowych oznaczeń i identyfikacji wizualnej – która jest sporą aktualizacją kultowej marki Firefox.

Rok temu Mozilla zapowiedziała zmianę logo Firefoksa. System oznaczeń marki opiera się na pomysłach, takich jak „radykalne działanie, aby być optymistą co do przyszłości Internetu” oraz „ przejrzystość i globalna perspektywa integralności marki oraz dążenie do odzwierciedlenia wszystkich punktów widzenia”.

W rezultacie zaktualizowane logo Firefoxa, odbiega obecnie od wyraźnego symbolu lisa i zasadniczo pozbawia go ogona. Aby mieć jasność jest to logo dla całej marki Firefox – sama przeglądarka nadal ma stylizowanego lisa owiniętego wokół piłki.

Oto nowe oznaczenia marki Firefox:

Nowe logotypy marki Firefox
Nowa rodzina logotypów marki Firefox

Marki w ostatnich latach bardzo mocno ewoluowała, więc nie jest to tak radykalna zmiana. Inne produkty Mozilli korzystają z tej samej palety kolorów, ale z innym systemem kształtów i nowym krojem.

Obejrzyj na poniższym wideo, jak ewoluowała marka Firefox i powstawał nowy system oznaczeń:

Zobacz także: Nowe logo Mozilla – tak się robi branding!

Ważniejsze jest jednak to, że technologia przeglądarki Firefox stale ewoluuje wraz ze swoimi konkurentami. Po długiej przerwie, Firefox jest wreszcie konkurencyjną przeglądarką. Kiedy to się ostatnio wydarzyło, Mozilla straciła orientację, próbując zbudować mobilny system operacyjny i wiele innych projektów pobocznych. Tym razem wydaje się, że ma wyraźniejszą misję, która skupia się na prywatności, więc miejmy nadzieję, że uda się uniknąć pułapek wychodzenia poza przeglądarkę internetową.

źródło: TechCrunch via Mozilla Blog (1) (2)

Łukasz Majchrzyk Memoji (mobiRANK.pl)
Łukasz Majchrzyk

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.

mobirank.pl
Tagi: brand, branding, design, dizajn, Firefox, identyfikacja wizualna, internet, logo, marka, Mozilla, przeglądarka, przeglądarka internetowa

Nawigacja wpisu

W grze „Two Dots” wystarczą dwie kropki do celu!
mPay dodaje mVoucher, usługi cyfrowe i sprzedaż biletów autokarowych

JAKI WYBRAĆ INTERNET STACJONARNY?

Jaki wybrać internet dla domu (domowy/stacjonarny)?

Przeczytaj także

  • Popularność gatunków muzycznych na świecie
  • Zobacz nowy zwiastun filmu „The Super Mario Bros.”
  • Dźwięk przestrzenny jest przyszłością przemysłu muzycznego, nawet jeśli go nie znosisz
  • SkyShowtime startuje w Polsce lutym – oto wszystko, co wiemy!
  • Nominowany do Oscara „My Year of Dicks” budzi emocje

Jaki wybrać internet mobilny?

Jaki wybrać internet mobilny na kartę?
© 2023 mobiRANK.pl