Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Ze Spotify korzysta już 100 mln subskrybentów Premium

Muzyczna usługa streamingowa Spotify osiągnęła przełomową liczbą 100 milionów płatnych subskrypcji, czyli dwa razy więcej niż ma Apple Music.

Spotify istnieje od 7 października 2008 roku i początkowo dostępna była w kilku krajach w Europie. W ciągu zaledwie 10 lat ten sztokholmski startup rozrósł się do 100 mln subskrybentów i stał się najpopularniejszą platformą muzyczną na świecie.

Przed uruchomieniem Spotify strumieniowanie muzyki było jeszcze w powijakach, stanowiło zaledwie 1 proc. światowych przychodów z muzyki w 2007 roku – dzisiaj przychody ze streamingu są znacznie wyższe i sięgają niemal połowę całkowitych zysków (47 proc.).

Jak pokazuje powyższy wykres, Spotify przeszło długą drogę, zanim stało się gigantem. Do czasu swoich piątych urodzin w 2013 r. serwis miał około 30 mln aktywnych użytkowników i 8 mln abonentów premium. Jednak od pięciu i pół roku liczba aktywnych użytkowników i subskrybentów usługi wzrosła gwałtownie, osiągając odpowiednio 217 mln (wszystkich użytkowników) i 100 mln (Premium) do końca marca 2019 roku.

Spotify vs Apple Music – wiąż 2:1 dla zielonego gracza!

Apple Music działa od połowy 2015 roku i w ciągu 3 lat prowadzi dynamiczny wyścig ze Spotify. Pod koniec 4 kwartału zeszłego roku muzyczna usługa streamingowa Apple’a posiadała 50 mln aktywnych użytkowników, którzy płacą za dostęp do serwisu. Spotify miało 50 mln subskrybentów w marcu 2017 r.

Jak widać na poniższym wykresie, różnica pomiędzy dwoma najpopularniejszymi usługami strumieniowego przesyłania muzyki stopniowo zwiększyła się z 20 milionów, gdy Apple Music został uruchomiony do około 50 mln w 4Q 2018 r.

Liczba subskrypcji Apple Music vs Spotify (marzec 2019)

Zgodnie ze swoim europejskim dziedzictwem Spotify jest najbardziej popularny na starym kontynencie, z 40 proc. abonentów premium zlokalizowanych w Europie. Ameryka Północna, ojczyzna jego najgroźniejszego rywala Apple Music, jest drugim co do wielkości rynkiem Spotify, odpowiadającym za 30 proc. subskrypcji premium.

źródła: Statista (1) (2)

Exit mobile version