Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

McDonald’s rekrutuje do pracy przez Snapchata?

Australijski oddział firmy McDonald’s próbuje nowych sposobów rekrutowania młodych pracowników przez aplikację mobilną Snapchat.

Snapy są ograniczone do 10 sekund, a sam Snapchat jest bardziej kojarzony z lekkimi i kontrowersyjnymi treściami niż profesjonalnym rozwojem zawodowym, dlatego użycie tej platformy do rekrutacji pracowników wydaje się bez sensu. Ale może ma to sens w przypadku, gdy robi to firma zatrudniająca wielu młodych ludzi?

Australijski McDonald’s próbuje wprowadzić nowy sposób rekrutacji do swoich restauracji przy pomocy mediów społecznościowych uruchamiając w tym tygodniu „Snaplications”, umożliwiając młodym ludziom ubieganie się o pracę poprzez Snapchata. Chętni mogą dołączyć do zespołu Macca jeśli zaskoczą rekruterów.

Korzystając z filtrów sponsorowanych, użytkownicy mogą zrobić sobie zdjęcie lub wideo w charakterystycznym stroju pracownika z McDonalda i następnie wytłumaczyć w 10-sekundowym snapie, dlaczego należy rozważyć ich kandydaturę? Tak przygotowane snapowe CV należy wysłać na konto @MACCAS, aby otrzymać link do witryny firmy w celu ukończenia procesu składania aplikacji.

Przeczytaj także: Jak włączyć animowane filtry w aplikacji Snapchat?

Na pierwszym zdjęciu poniżej przedstawiono instrukcję polegającą na zeskanowaniu snapkodu, ale w rzeczywistości rozpoczynając tę kampanię, sponsorowany filtr został udostępniony wszystkim australijskim użytkownikom aplikacji.

Rekrutacja do McDonalda przez Snapchata (Australia) – instrukcja

Nie jest to pierwszy przypadek, kiedy jakaś wykorzystała Snapchata do składania podań o pracę, ale mimo wszystko jest to ciekawa inicjatywa. Jest to niewątpliwie kolejny przykład na to jak duże możliwości mają media społecznościowe i z pozoru rozrywkowe aplikacje mobilne.

Dla firmy McDonalds, zatrudniającej około 106 000 Australijczyków, z których większość jest w wieku poniżej 18 lat, zdolność dotarcia do grupy docelowej przez Snapchata stanowi doskonałą okazję. Tym bardziej, że Snapchat niedawno ogłosił, że ​​w Australii ma ponad 4 miliony aktywnych użytkowników.

– Jesteśmy największym pracodawcą dla młodzieży w tym kraju, więc staramy się szukać nowych i innowacyjnych sposobów rekrutowania pracowników do naszych zespołów – powiedział Shaun Ruming z firmy McDonald’s w Australii.

Chociaż tego rodzaju procesy rekrutacyjne nie sprawdziłyby się dla każdej organizacji, ciekawe jest to jak duże marki, szukają bardziej innowacyjnych sposobów korzystania z platform społecznych, aby dotrzeć do różnych odbiorców – zarówno klientów jak i potencjalnych pracowników.

Przykład akcji rekrutacyjnej sieci restauracji McDonald’s uzmysławia nam, że nawet jeśli używamy aplikacji społecznościowych tylko, aby dotrzeć klientów, warto zastanowić się, w jaki sposób wykorzystać każdą z tych platform w bardziej ukierunkowany sposób, aby osiągnąć określone cele.

Media społecznościowe to miejsce, w którym coraz więcej osób spędza czas. Chociaż Snapchat nie zawsze wydaje się oczywistym medium do promocji marki, może okazać się, że doskonale nadaje się do wykorzystania jego funkcji w innych celach biznesowych firmy? Na przykład jak zarabiać w aplikacji Snapchat?

źródło: SocialMediaToday – Job Applications via Snapchat? McDonald’s Tries Out New Initiative via News.com.au – McDonald’s launches Snapchat job applications

Exit mobile version