Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Wyniki badania użytkowników usług telekomunikacyjnych w Polsce 2016

Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował raport za 2016 r. z badania konsumenckiego dotyczącego użytkowników usług telekomunikacyjnych.

Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) opublikował wyniki badania opinii publicznej w zakresie funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych oraz preferencji konsumentów w Polsce (listopad 2016). Z raportu dowiesz się miedzy innymi:

Badanie zostało przeprowadzone w listopadzie 2016 roku przez konsorcjum Millward Brown SA oraz DANAE Sp. z o.o. na zlecenie UKE.

Podczas badania respondenci podzielili się opiniami na temat korzystania z następujących usług telekomunikacyjnych:

Badani ocenili również funkcjonowanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce oraz określili, jakie kroki podejmują, by zapewnić sobie bezpieczeństwo w sieci. Pytani byli także o poziom satysfakcji oraz o samoocenę zaawansowania w wykorzystaniu technologii w codziennym życiu.

Poniżej opublikowaliśmy najważniejsze dane z obszernego raportu, który podzielony został na kilka części, w tym na klientów indywidualnych i instytucjonalnych oraz klientów w wieku powyżej 50 roku życia. Wszystkie grupy wykazywały podobne tendencje w zakresie wykorzystania poszczególnych usług telekomunikacyjnych. Klienci indywidualni i instytucjonalni podzielali pogląd, że na rynku wzrosła liczba dostępnych ofert. Ponadto konsumenci zauważyli obniżkę cen usług telekomunikacyjnych, a przedsiębiorcy pozytywnie odnosili się do polepszenia obsługi klienta. Ankietowani zdecydowanie częściej dostrzegali pozytywne zmiany na rynku telekomunikacyjnym niż negatywne.

Zarówno klienci indywidualni jak i instytucjonalni starali się zabezpieczyć komputery przed potencjalnymi zagrożeniami pojawiającymi się w sieci, w obu tych grupach ponad połowa badanych wskazywała, że korzysta z programów zabezpieczających ich sprzęt komputerowy.

Zobacz również:

Korzystanie z telefonii komórkowej jest ważne dla niemal wszystkich badanych (90,5% dla zagregowanych odpowiedzi „zdecydowanie ważne” oraz „raczej ważne”). Ponad połowa klientów usług telefonii komórkowej korzysta ze smartfonów (58,6%). Z tradycyjnych telefonów komórkowych korzysta dwie piąte badanych).

Nieco ponad połowa konsumentów usług telefonii komórkowej posiada ofertę komórkową na abonament (51,6%). Nieco mniejszy odsetek (43,3%) korzysta z oferty na kartę, natomiast 4,7% ma ofertą typu mix. Spośród klientów posiadających telefon na kartę większość z nich (66,5%) zarejestrowała swoją kartę SIM.

Z jakiego telefonu korzystają Polacy? (11.2016)

Wśród usług telekomunikacyjnych największą popularnością cieszy się telefonia komórkowa, z której korzystają niemal wszyscy badani. Powszechne jest także korzystanie z internetu. Zdecydowanie najmniej popularną usługą telekomunikacyjną wśród badanych osób jest telefonia stacjonarna. Na korzystanie z tej usług wskazało 16,9% badanych.

Osoby posiadające dostęp do internetu najczęściej korzystają z Internetu stacjonarnego. W ten sposób odpowiedziało niemal 63% pytanych. Blisko połowa badanych posiada mobilny internet w telefonie.

Korzystanie z usług telekomunikacyjnych w Polsce (listopad 2016)

Korzystanie z Internetu deklarowało 61,6% respondentów. Zdecydowana większość z tych osób (94,6%) korzysta z Internetu w domu. Nieco ponad jedna trzecia użytkowników Internetu korzysta z niego w pracy, natomiast 24,3% odpowiadających u rodziny/znajomych. Blisko 80% respondentów korzysta z Internetu codziennie, 16,9% kilka razy w tygodniu, a 3,8% kilka razy w miesiącu. Nieliczne osoby robią to rzadziej.

Częstotliwość korzystania z internetu w Polsce (11.2016)

Większość pytanych wskazała, że posiada dostęp do technologii LTE (68%). Większość użytkowników technologii LTE korzysta z tego rodzaju dostępu za pośrednictwem smartfona. Usługa ta zebrała zdecydowanie pozytywne opinie wśród konsumentów.

Korzystanie z technologii LTE w Polsce (11.2016)

Najważniejsze wnioski z badania konsumenckiego przeprowadzonego w 2016 r.

Klienci indywidualni

Klienci indywidualni 50+

Klienci instytucjonalni

Cały raport (poszczególne części) możesz pobrać ze strony UKE podanej w źródle tego wpisu.

źródło: UKE – Wyniki badania konsumenckiego użytkowników usług telekomunikacyjnych (listopad 2016)

Exit mobile version