Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Mobilegedon w wyszukiwarce nadejdzie 21 kwietnia! Jesteś gotów?

Od 21 kwietnia 2015 r. nowy algorytm Google’a będzie oceniał zgodność stron internetowych pod kątem urządzeń mobilnych, co przełoży się na mobilne wyniki wyszukiwania w przeglądarce Google.

W świecie SEO, Kolibry, Pandy i Pingwiny są podobne do Jeźdźców Apokalipsy. Większość aktualizacji algorytmu wyszukiwania jest tajemnicą dla wielu webmasterów, ale Google niedawno samo ogłosiło, że 21 kwietnia nastąpią zmiany związane z wynikami wyszukiwania na urządzeniach mobilnych (smartfony, tablety). Ta zmiana będzie dotyczyła wyników wyszukiwania na wszystkich urządzeniach mobilnych w wyszukiwarce Google, we wszystkich językach na całym świecie i będzie miała istotny wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwania.

Na oficjalnych stronach blogu Google Webmaster Central Blog czytamy, że jeśli chodzi o wyszukiwanie na urządzeniach mobilnych, to użytkownicy powinni uzyskać najbardziej istotne i aktualne wyniki, bez względu na to, czy szukana informacja znajduje się na stronie mobile-friendly czy aplikacji mobilnej.Ponieważ coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych z dostępem do internetu, algorytmy Google’a muszą dostosować się do nowych zachowań i przyzwyczajeń użytkowników. Google wprowadził już w zeszłym roku oznaczenia stron Na komórki, aby odróżnić strony prawidłowo wyświetlające się na smartfonach. Zobacz: Etykieta „Na komórki” dla stron przyjaznych mobilnie

Teraz Google ogłasza dwie nowe ważne zmiany, które mają pomóc użytkownikom w znalezieniu najbardziej trafnych informacji na stronach przyjaznych urządzeniom mobilnym (mobile friendly).

1. Lepsza pozycja w wynikach wyszukiwania dla przyjaznych mobilnie stron internetowych

Począwszy od 21 kwietnia, Google będzie faworyzowało w mobilnych wynikach wyszukiwania te strony internetowe, które zostały przystosowane do urządzenia mobilnego.

Aby uzyskać pomoc na temat tego jaka to jest przyjazna strona mobilna wg Google’a, sprawdź przewodnik: Przewodnik dla webmasterów witryn mobilnych. Jeśli jesteś administratorem strony internetowej, możesz przygotować się do tej zmiany wykorzystując dwa narzędzia pokazujące, jak Googlebot widzi Twoją strone internetową:

2. Więcej treści z aplikacji w mobilnych wynikach wyszukiwania

Od dziś zaczniemy wykorzystywać informacje z indeksowanych aplikacji mobilnych. W rezultacie, treści z aplikacji mobilnych będą bardziej wyeksponowane w wynikach wyszukiwania.

Aby dowiedzieć się, jak wdrożyć indeksowanie aplikacji mobilnej sprawdź przewodnik krok po kroku na stronach Google’a dla deweloperów: App Indexing for Google Search

Jeśli masz pytania dotyczące zarówno przyjaznych mobilnych stron internetowych lub indeksowania aplikacji mobilnych zajrzyj na Forum pomocy dla webmasterów.

Po pierwsze!

Jak przygotować się do aktualizacji wyników wyszukiwania Google’a (przed 21 kwietnia)?

Google zapowiadało już wielokrotnie, że podejmie działania w celu optymalizacji wyników wyszukiwania na smartfonach. Teraz, dzięki ogłoszeniu aktualizacji pod kątem przyjaznych stron mobilnych, wielu webmasterów będzie miało poważny powód do optymalizacji.

Google został mówienie webmasterom na przygotowanie się do komórkowego przez lata, teraz. Dzięki ogłoszeniu Mobile Search aktualizacji, wielu webmasterów teraz mają powód do podjęcia działań.

Sprawdź już dzisiaj, czy Twoja strona pomyślnie przeszła test mobile friendly. Pamiętaj, że wysoka pozycja w wyszukiwarce Google powinna być dla Ciebie priorytetem. Stworzenie dobrej responsywnej strony internetowej może okazać się dobrą inwestycją na przyszłość, dzięki temu Twoja strona powinna być w pełni kompatybilna ze wszystkimi przyszłymi wersjami przeglądarek i urządzeń mobilnych.

źródło: google Webmaster Central Blog – Finding more mobile-friendly search results, Search Engine Watch – „Mobilegeddon” Is Coming on April 21 – Are You Ready?

Exit mobile version