Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Spotify dzieli się swoją wizją zakupów w aplikacji na iPhone’a po wejściu regulacji UE

Spotify podzieliło się swoją wizją przywrócenia płatności w aplikacji na iOS-a, gdy Apple będzie zmuszony dostosować się do europejskich przepisów dotyczących rynku cyfrowego.

Wizja aplikacji Spotify na iPhone’a bez restrykcji Apple’a

Muzyczna usługa przesyłania strumieniowego Spotify udostępniła makiety oczekiwanego wyglądu aplikacji, w tym informacje o cenach, ofertach subskrypcji i zakupach audiobooków w aplikacji. Spotify nie pozwoliło użytkownikom iPhone’ów wykupywania subskrypcji Spotify Premium ani dokonywać innych płatności w aplikacji, aby uniknąć płacenia opłat Apple’a, ale prawdopodobnie wkrótce się to zmieni, przynajmniej w Unii Europejskiej.

Sprawdź też: Jak naprawić dźwięk Spotify, który brzmi zbyt cicho?

Ustawa Unii Europejskiej o rynkach cyfrowych (DMA), która weszła w życie 1 listopada 2022 roku, nakłada na firmy „gatekeepers” obowiązek udostępniania swoich usług i platform innym firmom i programistom. DMA będzie miało duży wpływ na systemy firmy Apple i prawdopodobnie spowoduje, że Apple dokona poważnych zmian w sklepie App Store, Wiadomościach, FaceTimie, Siri i być może w innych miejscach.

Na przykład prawo uniemożliwi sklepowi App Store pobieranie opłat za aplikacje w celu promowania własnych produktów i usług lub zmuszanie aplikacji do korzystania z określonego mechanizmu płatności. Ustawa ma wejść w życie 7 marca 2024 roku.

We wpisie na blogu Spotify przedstawiło swój idealny scenariusz jeszcze przed wprowadzeniem ustawy: Przez lata nawet w naszej aplikacji obowiązywały zasady Apple’a, zgodnie z którymi nie mogliśmy informować Cię o ofertach, tym, ile coś kosztuje, a nawet gdzie i jak to kupić. Wiemy, niezłe szaleństwo. DMA oznacza, że w końcu będziemy mogli udostępniać szczegółowe informacje na temat ofert, promocji i opcji płatności w UE. Łatwiejsze korzystanie z usługi oznacza dla Ciebie korzyści dla artystów, autorów i twórców, którzy chcą zbudować swoją publiczność składającą się ze słuchaczy, bywalców koncertów i fanów audiobooków. Co więcej? Wszystko to może teraz odbywać się bez ciężaru obowiązkowego ~30% podatku nałożonego przez Apple, co jest zabronione na mocy ustawy DMA. Wkrótce w aplikacji Spotify będziemy mogli podawać informacje o cenach takich produktów, jak subskrypcje Premium i audiobooki. Dzięki aplikacji Spotify będziemy mogli wyraźnie komunikować się z Tobą o nowych płatnych produktach, kampaniach promocyjnych, klubach superfanów i nadchodzących wydarzeniach, w tym o rozpoczęciu sprzedaży takich produktów jak audiobooki.

Oczekujemy, że wkrótce, jeśli będziesz chciał kupić subskrypcję Premium lub audiobooka, albo też będziesz chciał płynnie przejść z planu Indywidualnego na Plan Duo lub Rodzinny, aby zaoszczędzić pieniądze, będziesz mógł to zrobić za pomocą kilku prostych kliknięć w aplikacji.

Serwis MacRumors znalazł ciągi kodu w ostatniej wersji beta Spotify wskazujące, że firma testowała przywracanie zakupów w aplikacji. Jednak wiele z tego, co przewiduje Spotify, pozostaje teoretycznym gdybaniem, biorąc pod uwagę, że Apple może stosować strategie wymijające, aby luźniej przestrzegać wymagania.

Przez lata Apple i Spotify toczyły długotrwały spór dotyczący zasad Apple’a w App Storze obejmujący wiele publicznych konfliktów dotyczących opłat za aplikacje i subskrypcje oraz odrzuceń aplikacji w związku z próbami Spotify obejścia aż do 30%, jakie Apple pobiera z zakupów.

Przykładowe ekrany aplikacji Spotify (iOS) bez ograniczeń Apple’a

Apple nie oferuje alternatywnych rozliczeń w App Storze. Istnieją jednak dwa wyjątki, w tym Korea Południowa i Holandia. Organy regulacyjne w tych krajach zmusiły firmę Apple do zezwolenia niektórym aplikacjom na korzystanie z zewnętrznych dostawców usług płatniczych.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Spotify | MacRumors

Exit mobile version