Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

TikTok dostosowuje się do DSA Unii Europejskiej

W związku z wejściem nowego prawa dotyczącego usług i rynków cyfrowych Digital Services Act (DS)na terenie Unii Europejskiej, TikTok wprowadza odpowiednie zmiany.

Od 28 sierpnia na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) wchodzi w życie pakiet aktów prawnych o usługach i rynkach cyfrowych – Digital Services Act (DSA), który reguluje ochronę użytkowników i nakłada szereg zobowiązań na największych przedsiębiorców działających w sferze cyfrowej. W związku z tym, TikTok wprowadził znaczące zmiany na swojej platformie. Poza ogłoszonymi już wcześniej: biblioteką treści komercyjnych, w której znajdują się informacje na temat wszystkich reklam obecnych na platformie wraz z ich statystykami dotyczącymi wyświetleń, okresu ich obecności czy parametrów personalizacji i dostępem do API dla naukowców i badaczy, pojawiają się nowe rozwiązania i funkcje. 

Łatwy dostęp do informacji o platformie

Przez ostatni rok, ponad 1000 osób z różnych departamentów TikToka pracowało, aby sprostać nowym wymogom prawnym i być w pełni gotowym na pierwszy dzień ich obowiązywania. W celu wyjaśnienia społeczności nowych narzędzi oraz działań podejmowanych przez TikToka, platforma uruchomiła Centrum Bezpieczeństwa TikToka, w którym użytkownicy mogą zapoznać się ze szczegółami wszystkich usprawnień.

Zobacz też: TikTok wprowadza zmiany w związku ustawą o usługach cyfrowych (DSA)

Co zmienia się na TikToku?

Trwające prace nad kolejnymi usprawnieniami

Zgodnie z wytycznymi zawartymi w DSA, TikTok w najbliższym czasie opublikuje pierwszy raport dotyczący transparentności. Znajdą się w nim informacje o aktywnych użytkownikach w każdym z krajów EOG oraz szczegółowe dane na temat moderacji treści na platformie.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: TikTok

Exit mobile version