Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Spotify ma stratę netto pomimo stałego wzrostu subskrybentów

Muzyczny serwis streamingowy Spotify pomimo ciągłego wzrostu płatnych subskrybentów nie notuje tak spektakularnych zysków.

Zmiana liczby subskrybentów i rentowności serwisu Spotify od 2017 r. do 2023 r. | fot. Statista

Chociaż Spotify prawie podwoił wzrost liczby abonentów w pierwszej połowie tego roku w ujęciu rok do roku z 15 milionami nowych subskrypcji premium i przekroczył własne prognozy, to szwedzki serwis streamingowy odnotował jednocześnie drugą najwyższą stratę netto w ciągu ostatnich trzech lat w okresie od kwietnia do czerwca 2023 roku z 302 milionami euro. Od początku 2017 roku serwis streamingowy wygenerował dodatnie saldo netto dopiero w sześciu kwartałach, z czego dwa w 2021 roku.

Może Cię zainteresować także: Ze Spotify korzysta już 220 mln płatnych subskrybentów

W czwartym kwartale 2018 roku i trzecim kwartale 2019 roku Spotify zdołało wygenerować przychody w wysokości odpowiednio 442 mln euro i 241 mln euro, co czyni te dwa okresy najbardziej udanymi w najnowszej historii firmy.

Nawet stosunkowo duży skok liczby płatnych abonentów ze 144 mln do 155 mln w okresie od października 2020 roku do stycznia 2021 roku, którego jedną z prawdopodobnych przyczyn była trwająca pandemia i silniejsze ograniczenia w miesiącach zimowych, nie pomógł firmie osiągnąć zysku.

Ostatecznym celem serwisu streamingowego na razie jest osiągnięcie miliarda subskrybentów do 2030 roku. Do tej pory Spotify rozwijał się średnio o 26 milionów subskrybentów rocznie. Biorąc pod uwagę, że ogromne rynki, takie jak Chiny, raczej nie przyjmą platformy, TikTok uruchomił własną usługę przesyłania strumieniowego TikTok Music na wybranych rynkach, a światowa gospodarka prawdopodobnie nie poprawi się znacznie do końca 2023 roku, osiągnięcie tego przełomowego wyniku wydaje się w tym momencie nieprawdopodobne.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Statista | Spotify

Exit mobile version