Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Sukces kampanii „Stracisz dane, stracisz pieniądze!” prezesa UOKiK

Ponad 200 mediów i instytucji nieodpłatnie włączyło się w kampanię prezesa UOKiK „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”, ostrzegającą konsumentów przed próbami wyłudzania danych i pieniędzy.

Kampania UOKiK: „Stracisz dane, stracisz pieniądze”

Ufność lub chwila nieuwagi mogą dużo kosztować – nawet oszczędności życia. Prezes UOKiK w kampanii ostrzega: „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”. Zachowaj czujność, bo cyberprzestępcy cały czas działają. Podszywanie się pod pracowników instytucji, fałszywe SMS-y, e-maile lub linki do płatności – to tylko niektóre sposoby kradzieży Twoich pieniędzy z konta. W kampanię UOKiK bezpłatnie włączyło się ponad 200 podmiotów.

Zobacz także: UOKiK uruchomił specjalny serwis do zgłoszeń „sygnalistów”

Serdecznie dziękuję mediom, instytucjom i przedsiębiorstwom, które odpowiedziały na mój apel i zaangażowały się w kampanię „Stracisz dane, stracisz pieniądze!” na niekomercyjnych zasadach. Współdziałanie kilkuset podmiotów umożliwiło dotarcie do szerokiego grona odbiorców, co stanowi o sile i skuteczności naszej akcji.

– mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny

Kampania „Stracisz dane, stracisz pieniądze!” rozpoczęła się 5 grudnia 2022 r. 

Spoty akcji były nieodpłatnie emitowane w mediach publicznych – radiu i telewizji – w oparciu o art. 31 c (Publikacja komunikatów i informacji w publicznej radiofonii i telewizji) ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. 

W kampanię „Stracisz dane, stracisz pieniądze!” włączyły się, bezpłatnie udostępniając spoty stacje telewizyjne i radiowe, grupy medialne, instytucje, serwisy internetowe, transport publiczny oraz grupy medyczne. Pełna lista partnerów dostępna jest na stronie internetowej UOKiK.

Podsumowanie kampanii „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”

W ramach kampanii UOKiK:

Oszuści nie muszą kraść portfela. Wystarczy, że ukradną Twoje dane. Zobacz jak to robią! Uważaj, stosują różne pułapki, niemal codziennie wymyślają nowe. Każda z nich zmierza do przejęcia kontroli nad Twoim kontem, aby ukraść zgromadzone na nim pieniądze.

Obejrzyj spoty emitowane w ramach kampnii UOKiK startuje z kampanią „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”:

Spot „Niedopłata”

Spot „Fałszywy pracownik”

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: materiały prasowe UOKiK

Exit mobile version