Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Galaxy Watch dogania Apple Watcha w 3Q 2021 r.

Seria smartwatchów Samsung Galaxy Watch4 z Wear OS odnotowała najlepszy kwartał od lat – zmniejszając tym samym dystans między Apple Watchem.

Udział wysyłek smartwatchów na świecie wg producentów w 3Q 2021

Podczas gdy Apple wciąż utrzymuje dominujący udział w dostawach smartwatchów w trzecim kwartale 2021 roku, dostawy firmy spadły, a tym samym Samsung osiągnął znaczące wzrosty. Według danych firmy Counterpoint Research całkowity udział Wear OS na rynku smartwatchów nigdy nie przekroczył nawet 5% w raportach Counterpoint Research za ostatnie 5 lat. Teraz, dzięki wprowadzeniu na rynek nowej serii Galaxy Watch4, w 3 kwartale 2021 roku sytuacja uległa znacznej zmianie. Platforma Google’a ma teraz prawie 20% udziału w rynku, ale Apple i tak pozostaje największym pojedynczym producentem OEM w tym sektorze.

Nastroje zakupowe konsumentów postrzegane są mniej optymistycznie w 2021 roku. Jednak rynek smartwatchów wydaje się być zdeterminowany, aby kontynuować ignorowanie tych prognoz w miarę upływu roku, opierając się na wzroście z drugiego i trzeciego kwartału tego roku, co może opierać się na zwiększonym zapotrzebowaniu i zainteresowaniu spersonalizowanym monitorowaniem stanu zdrowia, które jest zawsze w zasięgu zainteresowania użytkowników.

Google wyraźnie podchwycił ten trend, decydując się na reanimację systemu Wear OS, początkowo we współpracy z Samsungiem, skupiając się na najnowocześniejszych technologiach, aby poprawić kondycję i samopoczucie użytkowników. Ta współpraca ostatecznie zaowocowała serią Galaxy Watch4 – pierwszym urządzeniem do noszenia obsługującymi pełną wersję Wear OS 3.

Firma Counterpoint Research poinformowała, że ​​popularność tego modelu spowodowała zwiększenie udziału Samsunga w rynku w trzecim kwartale 2021 roku: obecnie południowokoreański producent osiąga udział 14,4% globalnych wysyłek, w porównaniu do 9,9% w trzecim kwartale 2020 roku. Niemniej jednak zegarki Apple’a nadal przodują na rynku z 21,8% wszystkich dostaw, mimo że spadły o 10% r/r.

Apple jest nadal pierwsze pod względem udziału systemu operacyjnego dla smartwatchów, mimo że wynik spadł w porównaniu z 3 kw. 2020 r. Google awansował na 2. miejsce (z udziałem 17,3%), mimo że w 3. kwartale 2020 r. zajmował 5. miejsce ze stosunkowo skromnym udziałem 3,2%.

Udział Amazfit (zarówno pod względem systemu operacyjnego, jak i dostaw) pozostał prawie bez zmian rok do roku; jednak zajmuje trzecie miejsce w trzecim kwartale 2021 roku dzięki takim czynnikom, jak rosnący sukces w Europie i spadek Huaweia rok do roku.

Udział systemów operacyjnych smartwtachów na świecie 3Q 2021

Producent OEM ma urządzenia do noszenia, które na tym etapie mogą obsługiwać dwa wewnętrzne typy systemów operacyjnych: LiteOS lub HarmonyOS. Jednak obecnie ich łączny udział wynosi około 4%, w porównaniu do 11,3% w 3. kwartale 2020 r. Ponieważ Google jest teraz skłonny przejąć jeszcze więcej rynku dzięki relacjom z Fitbitem, nie wspominając o zbliżającym się starzeniu się Tizena, prawdopodobnie sytuacja nie poprawi się dla byłego głównego gracza w najbliższej przyszłości.

źródło: Counterpoint | Notebook Check

Exit mobile version