Galaxy Watch dogania Apple Watcha w 3Q 2021 r.

Seria smartwatchów Samsung Galaxy Watch4 z Wear OS odnotowała najlepszy kwartał od lat – zmniejszając tym samym dystans między Apple Watchem.

Udział wysyłek smartwatchów na świecie wg producentów w 3Q 2021
Udział wysyłek smartwatchów na świecie wg producentów w 3Q 2021

Podczas gdy Apple wciąż utrzymuje dominujący udział w dostawach smartwatchów w trzecim kwartale 2021 roku, dostawy firmy spadły, a tym samym Samsung osiągnął znaczące wzrosty. Według danych firmy Counterpoint Research całkowity udział Wear OS na rynku smartwatchów nigdy nie przekroczył nawet 5% w raportach Counterpoint Research za ostatnie 5 lat. Teraz, dzięki wprowadzeniu na rynek nowej serii Galaxy Watch4, w 3 kwartale 2021 roku sytuacja uległa znacznej zmianie. Platforma Google’a ma teraz prawie 20% udziału w rynku, ale Apple i tak pozostaje największym pojedynczym producentem OEM w tym sektorze.

Nastroje zakupowe konsumentów postrzegane są mniej optymistycznie w 2021 roku. Jednak rynek smartwatchów wydaje się być zdeterminowany, aby kontynuować ignorowanie tych prognoz w miarę upływu roku, opierając się na wzroście z drugiego i trzeciego kwartału tego roku, co może opierać się na zwiększonym zapotrzebowaniu i zainteresowaniu spersonalizowanym monitorowaniem stanu zdrowia, które jest zawsze w zasięgu zainteresowania użytkowników.

Google wyraźnie podchwycił ten trend, decydując się na reanimację systemu Wear OS, początkowo we współpracy z Samsungiem, skupiając się na najnowocześniejszych technologiach, aby poprawić kondycję i samopoczucie użytkowników. Ta współpraca ostatecznie zaowocowała serią Galaxy Watch4 – pierwszym urządzeniem do noszenia obsługującymi pełną wersję Wear OS 3.

Firma Counterpoint Research poinformowała, że ​​popularność tego modelu spowodowała zwiększenie udziału Samsunga w rynku w trzecim kwartale 2021 roku: obecnie południowokoreański producent osiąga udział 14,4% globalnych wysyłek, w porównaniu do 9,9% w trzecim kwartale 2020 roku. Niemniej jednak zegarki Apple’a nadal przodują na rynku z 21,8% wszystkich dostaw, mimo że spadły o 10% r/r.

Apple jest nadal pierwsze pod względem udziału systemu operacyjnego dla smartwatchów, mimo że wynik spadł w porównaniu z 3 kw. 2020 r. Google awansował na 2. miejsce (z udziałem 17,3%), mimo że w 3. kwartale 2020 r. zajmował 5. miejsce ze stosunkowo skromnym udziałem 3,2%.

Udział Amazfit (zarówno pod względem systemu operacyjnego, jak i dostaw) pozostał prawie bez zmian rok do roku; jednak zajmuje trzecie miejsce w trzecim kwartale 2021 roku dzięki takim czynnikom, jak rosnący sukces w Europie i spadek Huaweia rok do roku.

Udział systemów operacyjnych smartwtachów na świecie 3Q 2021
Udział systemów operacyjnych smartwtachów na świecie 3Q 2021

Producent OEM ma urządzenia do noszenia, które na tym etapie mogą obsługiwać dwa wewnętrzne typy systemów operacyjnych: LiteOS lub HarmonyOS. Jednak obecnie ich łączny udział wynosi około 4%, w porównaniu do 11,3% w 3. kwartale 2020 r. Ponieważ Google jest teraz skłonny przejąć jeszcze więcej rynku dzięki relacjom z Fitbitem, nie wspominając o zbliżającym się starzeniu się Tizena, prawdopodobnie sytuacja nie poprawi się dla byłego głównego gracza w najbliższej przyszłości.

źródło: Counterpoint | Notebook Check