Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Architektura Xbox Velocity: przyjrzyj się innowacjom nowej generacji w Xbox

Xbox zaprezentował jak zaprojektowana została technologia Xbox Velocity Architecture, zwana duszą Xbox Series X – głównym celem nowego rozwiązania było uzyskanie niespotykanego dotąd w grach konsolowych poziomu głębi i realizmu.

Kiedy rozpoczynano projektowanie Xbox Series X, celem było zbudowanie najpotężniejszej w historii konsoli, wykorzystującej innowacyjne technologie, która zapewnia niespotykaną dotąd wydajność. Aby osiągnąć ten cel trzeba było przemyśleć każdy element konstrukcji, przekraczając w ten sposób ograniczenia w zakresie wydajności i budowy tradycyjnego sprzętu gamingowego. Kluczowe znaczenie podczas pracy nad Xbox Series X, miało zagwarantowanie graczom doskonałej równowagi pomiędzy mocą, szybkością i wydajnością, przy jednoczesnym nie tłumieniu twórczych ambicji najlepszych twórców na świecie.

Sprzęt napędza specjalnie zaprojektowany procesor, korzystający z najnowszych architektur Zen 2 i RDNA 2 firmy AMD. Nowy system wbudowany w układ (System On a Chip – SOC) stworzono od podstaw z myślą o prędkości i wydajności, dostarczając moc obliczeniową 12 teraflopów mocy GPU i ponad 4 razy większą moc obliczeniową niż Xbox One X.

Urządzenie oferuje najwyższą przepustowość pamięci spośród wszystkich konsol nowej generacji z 16 GB pamięci GDDR6, w tym 10 GB zoptymalizowanej pod kątem GPU pamięci przy prędkości 560 GB/s. Kiedy analizowano podsystem pamięci masowej, stało się jasne, że osiągnięto górne granice tradycyjnej technologii dysków twardych. By zrealizować aspiracje projektowe, twórcy musieli radykalnie przemyśleć i zrewolucjonizować podejście do Xbox Series X. 

Projektowanie gier nowej generacji – nowa jakość

Najnowsze tytuły wymagają znacznej ilości danych do stworzenia realistycznej rozgrywki, której będą doświadczać gracze. Dynamiczny rozwój ogromnych i zmieniających się środowisk w grach, światów o wysoce zagęszczonych obszarach i różnorodności, zwiększył zapotrzebowanie na dane. Począwszy od tekstur w wysokiej rozdzielczości, po animacje, pliki źródłowe audio i wideo, które po połączeniu zapewniają graczom najbardziej wciągające doznania. 

Xbox Velocity

Architektura Xbox Velocity została zaprojektowana jako najlepsze rozwiązanie do strumieniowego przesyłania zasobów gry w Xbox Series X. Ta radykalna zmiana tradycyjnego podsystemu I/O wpłynęła bezpośrednio na wszystkie aspekty projektu nowej konsoli. Jeśli specjalnie stworzony procesor jest sercem Xbox Series X, to Xbox Velocity jest jej duszą. Dzięki głębokiej integracji innowacji sprzętowych i programowych, architektura zapewni niespotykane dotąd wrażenia z gier. 

Architektura Xbox Velocity składa się z czterech głównych komponentów: naszego dysku SSD NVME, sprzętowo przyspieszonych bloków dekompresyjnych, zupełnie nowej warstwy API DirectStorage i Sampler Feedback Streaming (SFS).

Aby uzyskać więcej informacji o Architekturze Xbox Velocity, zachęcamy do obejrzenia wideo demonstracyjnego:

https://youtu.be/1lPzqRJanpU

Dzięki ogromnemu wzrostowi przepustowości I/O, przyspieszonej dekompresji sprzętowej, DirectStorage oraz znacznej poprawie wydajności oferowanej przez Sampler Feedback Streaming, Architektura Velocity Xbox pozwala Xbox Series X zapewnić efektywną wydajność, która znacznie wykracza poza specyfikacje sprzętowe. Umożliwia to natychmiastowy i niskopoziomowy dostęp do ponad 100 GB danych gry przechowywanych na dysku SSD, w sytuacjach gdy gra tego wymaga. Te innowacje wprowadzą nowe wrażenia z gry oraz poziom głębi i immersji, w przeciwieństwie do wszystkiego, czego użytkownicy dotychczas doświadczyli w grach.

Odkrywanie doświadczeń nowej generacji

Rewolucyjna Architektura umożliwia tworzenie zupełnie nowych scenariuszy, których wcześniej nie uważano za możliwe do zaadoptowania w grach. Xbox Velocity zapewnia wydajność i możliwości znacznie wykraczające poza specyfikację samego sprzętu. Architektura otworzyła jeszcze więcej opcji i umożliwiła implementacje innowacyjnych rozwiązań na poziomie platformy, jak „szybkiego wznawiania”, która pozwala na natychmiastowe wznowienie pracy w wielu grach. 

autor tekstu: Jason Ronald, Direct of Program Management, Xbox Series X

Exit mobile version