Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Cybertruck Tesli póki co nie będzie mniejszy

Po tym jak dyrektor generalny Tesli Elon Musk ujawnił postapokaliptyczny pojazd Cybertruck, pojawiło się wiele spekulacji na temat tego, czy pojazd w będzie miał mniejsze wymiary po wprowadzeniu na rynek.

Produkcja Cybertrucka jeszcze nie wystartowała, nie ma nawet fabryki, w której można byłoby zbudować całkowicie elektrycznego pickupa. Jednak w sobotę Musk udzielił pewnych wyjaśnień na temat wielkości pojazdu. W tweecie Musk napisał wczoraj, że Cybertruck będzie miał prawie taki sam rozmiar, jak prototyp z premiery. Prawdopodobnie jednak w pewnym momencie firma zrobi mniejszą i lżejszą wersję samochodu.

Pojazd jest w rzeczywistości o 5% za duży, zgodnie z zapowiedziami wideo promującymi nadchodzący odcinek programu Jay Leno’s Garage, który będzie emitowany w środę na CNBC. Jeśli weźmiemy wszystkie proporcje i uszczuplimy je o 5%, powiedział Leno, dodając później będzie pasować do standardowego garażu.

Musk powiedział wcześniej, że firma prawdopodobnie może zmniejszyć szerokość cybertrucka o cal i może skrócić długość o 6 cali bez utraty użyteczności lub estetyki. Tesla nie podzieliła się jeszcze wymiarami pojazdu, a podczas premiery nikomu nie przyszło do głowy mierzyć prototypu.

Tesla zapowiedziała, że ​​zaoferuje trzy warianty Cybertrucka. Najtańsza wersja, z pojedynczym silnikiem i napędem na tylne koła, będzie kosztować 39 900 USD, będzie miała udźwig 7500 funtów i ponad 250 mil zasięgu (zgodnie ze specyfikacją na oficjalnej stronie internetowej). Środkowa wersja będzie dostarczana z dwusilnikowym napędem na wszystkie koła, będzie miała uciąg większy niż 10 000 funtów i będzie w stanie przejechać ponad 300 mil na jednym ładowaniu. Model z podwójnym silnikiem AWD kosztuje 49 900 USD.

Trzecia wersja będzie miała trzy silniki elektryczne i napęd na wszystkie koła, uciąg 14 000 funtów i zasięg akumulatora ponad 500 mil. Cena tej wersji, zwanej „silnikiem trzyosobowym”, wynosi 69 900 USD.

źródło: TechCrunch via Elon Musk

Exit mobile version