Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Jak naprawić widżet Pogoda pod systemem iOS?

Co zrobić, gdy widżet Pogody na iPhonie wskazuje złą lokalizację lub masz problemy z aktualizacją danych? Zobacz kilka sposób, jak naprawić ten problem?

Wielu użytkowników iPhone’a zgłasza w serwisie Apple Support, że widget Pogoda nie działa prawidłowo pod systemem iOS (11, 12 lub nowszym). Zgodnie z opisami problemu widget się nie aktualizuje lub wskazuje prognozę pogody z niepowiązanych z preferencjami lokalizacji użytkowników np. z Demokratycznej Republiki Konga, pomimo, że ustawioną mamy swoją miejscowość jako domyślną.

Jak poradzić sobie z tym problemem, mimo, że ustawienia lokalizacji zmieniałeś już kilka razy? Istnieje kilka prostych sztuczek, które mogą pomóc rozwiązać większość problemów z aplikacją Pogoda i jej widżetem na iOS-ie.

Poniżej znajdziesz pięć różnych rozwiązań, ale polecam zacząć od najprostszych (według poniższej kolejności) i przejdź do kolejnego dopiero wtedy gdy pierwszy i kolejny nie zadziała.

Przeczytaj także: Co zrobić, gdy iPhone sam się wyłącza?

Jak naprawić niedziałający widżet pogody na iPhonie lub iPadzie pod systemem iOS

Rozwiązanie nr 1: Zacznij od ponownego dodania widżetu

Zanim wypróbujesz kilka radykalnych rozwiązań, zacznij od zera, aby mieć pewność, że nie będziesz musiał kopać głębiej.

Dodaj widżety (iOS)

Po ponownym uruchomieniu urządzenia sprawdź czy widget Pogoda zaczął działać prawidłowo. Jeśli nadal występują problemy przejdź do rozwiązania nr. 2

Jak wykonać twardy restart na iPhone’ach?

Przyciski restartu w różnych modelach iPhone’a

Rozwiązanie nr 2: Usuń aplikację Pogoda i zainstaluj ją ponownie

Jeśli jeszcze nie udało Ci się rozwiązać problemu, czas usunąć całkowicie aplikację i zainstalować ją ponownie. Wystarczy dotknąć i przytrzymać aplikację, a gdy zacznie się poruszać, naciśnij przycisk „X”. Następnie potwierdź.

Przejdź do sklepu App Store i zainstaluj aplikację Pogoda (Weather) od firmy Apple – zamiast przycisku Pobierz powinna być widoczna ikona chmurki ze strzałką skierowaną w dół – oznacza to, że aplikacja była już zainstalowana na Twoim urządzeniu.

Aplikacja Pogoda firmy Apple w sklepie App Store

Rozwiązanie nr 3: Pozwól aplikacji Pogoda zawsze uzyskiwać dostęp do Twojej lokalizacji

Po zezwoleniu aplikacji Pogoda na dostęp do Twojej lokalizacji z opcją Zawsze, lokalna pogoda zawsze będzie aktualizowana. Ale jeśli wybierzesz opcje Gdy korzystam, Pogoda będzie aktualizowana tylko po otwarciu aplikacji. Dlatego upewnij się, że wybrałeś Zawsze.

Usługi lokalizacji (ustawienia dla aplikacji Pogoda)

Rozwiązanie nr 4: Pozwól aplikacji Pogoda na odświeżanie danych w tle

Jeśli korzystasz z odświeżania aplikacji w tle, pozwól aplikacji Pogoda odświeżać dane nawet jeśli nie jest uruchomiona. Może to pomóc w płynnym uruchomieniu i aktualizacji danych aplikacji. Otwórz aplikację Ustawienia → Ogólne → Odświeżanie w tle i upewnij się, że zielony przełącznik widnieje obok aplikacji Pogoda.

Pogoda (iOS) – odświeżanie w tle

Następnie uruchom ponownie urządzenie. Po ponownym uruchomieniu iPhone’a sprawdź, czy widget działa,

Rozwiązanie nr 5: Zresetuj dane lokalizacji i prywatności

Nadal występuje problem z pogodą na Twoim urządzeniu? Spróbuj zresetować dane lokalizacji i prywatności

Wyzeruj Dane lokalizacji/prywatności (iOS)

Rozwiązanie nr 6: Zresetuj wszystkie ustawienia

W większości przypadków, powyższe porady i sztuczki powinny poradzić sobie z problemem.  W bardzo sporadycznych przypadkach może się zdarzyć tak, ze jednak nie pomogą – w takim przypadku czas podjąć trudną decyzję, aby zresetować Ustawienia urządzenia.

Po zresetowaniu ustawień urządzenia z systemem iOS wszystkie dane wszystkie nazwy logowania do witryn i hasła Wi-Fi zostaną usunięte, ale Twoje dane i media pozostaną bezpieczne.

UWAGA: Niezależnie, przed przystąpieniem do zerowania jakichkolwiek ustawień, utwórz kopie zapasową urządzenia (na dysku lokalnym komputera przez iTunesa lub w chmurze iCloud).

Wyzeruj Wszystkie ustawienia (iOS)

Rozwiązanie nr 7: Zaktualizuj lub zainstaluj ponownie czystą wersję systemu iOS na swoim urządzeniu

Żadne z powyższych rozwiązań nie pomogło? Upewnij się, że na urządzeniu jest zainstalowana najnowsza wersja systemu iOS. Jeśli nie, to wykonaj aktualizację. Niejednokrotnie niektóre problemy znikają po wykonaniu aktualizacji.

Jeśli i to nie pomaga skontaktuj się z pomocą firmy Apple.

Podsumowanie

Zakładam, że widget Pogoda zaczął poprawnie działać na Twoim urządzeniu. Daj znać w komentarzu, które z powyższych rozwiązań pomogło w Twoim przypadku?

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: opracowanie własne

Exit mobile version