Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Jak ustawić niespersonalizowane reklamy Adsense na stronie WWW?

W tym poradniku dowiesz się jak ustawić reklamy Adsense aby prezentować niespersonalizowane reklamy Adsense (GDN) na swojej stronie internetowej i mobilnej AMP.

UWAGA: Poniższe przykłady nie są kompleksowym rozwiązaniem dotyczącym wdrożenia reklam Adsense na stronach WWW w związku z RODO (GDPR) i nie pokrywa w całości obowiązku informacyjnego i zbierania zgód. Stanowi ułatwienie wdrożenia jednych z rozwiązań, które wraz ze zmieniającym się prawem mogą być niewystarczające. Dowiedz się więcej na temat ochrony danych.

Reklamy Adsense na stronach WWW i AMP a RODO (GDPR)

Nowa polityka Google’a w zakresie zgody użytkownika z Unii Europejskiej nakazuje udzielania odpowiednich informacji użytkownikom z Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) oraz uzyskania ich zgody na stosowanie plików cookie lub innych środków do lokalnego przechowywania danych, jeśli jest to wymagane prawnie.

Właściciele stron muszą uzyskać zgodę internautów z Europy na gromadzenie, udostępnianie i wykorzystywanie danych osobowych do personalizowania reklam. Polityka ta odzwierciedla wymagania UE zawarte w rozporządzeniu ePrivacy oraz w Ogólnym rozporządzeniu o ochronie danych (RODO). Można także ustawić niespersonalizowane reklamy Adsense stosując odpowiednie ustawienia w tagach reklam w kodzie strony.

Poniżej dowiesz się jak to łatwo ustawić na stronach internetowych prezentowanych w przeglądarce na komputerze, urządzeniu mobilnym (w tym na przyspieszonych stronach mobilnych AMP – Accelerated Mobile Pages).

Mogą Cię także zainteresować:

Co to są reklamy spersonalizowane i niespersonalizowane?

Dowiedz się więcej na temat reklam spersonalizowanych i niespersonalizowanych.

Dostosowanie do polityki w zakresie zgody użytkownika z UE – ustawienie niespersonalizowanych reklam na stałe w panelu Google Adsense

Aby pomóc wydawcom w wypełnieniu obowiązków, jakie nakłada na nich RODO, Google oferuje dwie opcje wyświetlania reklam użytkownikom z EOG.

Jeśli wybierzesz ustawienie „Reklamy niespersonalizowane”, będziesz wyświetlać wszystkim użytkownikom z EOG tylko reklamy niespersonalizowane. Jeśli natomiast chcesz umożliwić użytkownikom wybór między reklamami spersonalizowanymi a niespersonalizowanymi, wybierz ustawienie „Reklamy spersonalizowane” i zastosuj się do instrukcji, by na życzenie użytkownika wyświetlać reklamy niespersonalizowane.

  1. Zaloguj się na konto AdSense.
  2. Kliknij Zaakceptuj lub zablokuj reklamyTreść Wszystkie moje witrynyZgoda użytkowników z UE. Pojawi się strona „Zgoda użytkowników z UE”. Zaktualizuj na niej ustawienia w sposób pokazany poniżej:
Ustawienie wszystkich reklam niespersonalizowanych w Google Adsense

Przeczytaj więcej na ten temat w artykule pomocy: Dostosowanie do polityki w zakresie zgody użytkownika z UE.

Ustawienia personalizacji reklam w asynchronicznych tagach reklam wydawcy Google AdSense – wybór między spersonalizowanymi i niespersonalizowanymi reklamami

Domyślnie żądania reklam wysyłane do Google powodują wyświetlenie reklam spersonalizowanych, które są wybierane na podstawie treści strony odwiedzanej przez użytkownika i jego historii wyszukiwania. Google może też wyświetlać reklamy niespersonalizowane.

Ustaw wartość (adsbygoogle=window.adsbygoogle||[]).requestNonPersonalizedAds=1

Te metody spowodują uruchomienie żądań reklam niespersonalizowanych w kolejnych żądaniach ze strony, która wysyła je za pomocą tych obsługiwanych tagów reklam: GPT, GPT Light, asynchroniczne tagi reklam AdSense lub Ad Exchange (adsbygoogle.js), stare synchroniczne tagi AdSense (show_ads.js) oraz IMA SDK.

Jak sprawdzić, czy tag reklamy wysyła żądania reklam niespersonalizowanych?

Za pomocą narzędzia dla programistów w przeglądarce wyszukaj żądanie reklamy, używając do tego parametru &npa=1.

Wywołanie setRequestNonPersonalizedAds(0) lub określenie requestNonPersonalizedAds=0 ponownie włączy personalizację reklam. Jeśli strona zawiera różne typy tagów reklam Google (np. zarówno tag GPT, jak i tag asynchroniczny AdSense/Ad Exchange), przewidzenie, który zadziała pierwszy, może być niemożliwe. W takim przypadku najlepiej jest włączyć wyświetlanie reklam niespersonalizowanych we wszystkich typach tagów.

Jak ustawić zgodę na prezentowanie spersonalizowanych reklam Adsense na stronach AMP?

Czasem trzeba poprosić tylko użytkowników z określonych krajów o zgodę. Poniższy poradnik i przykład pokazuje, w jaki sposób możesz użyć np. amp-consent razem z amp-geo, aby to osiągnąć. W tym przykładzie zbudujemy okno dialogowe zgody, które będzie wyświetlane tylko dla użytkowników z Unii Europejskiej.

Żądania reklamy ze stron AMP oferują te same ustawienia personalizacji reklam co żądania z wcześniej opisanych stron innych niż AMP. Wydawcy mogą zdecydować się na wyświetlanie reklam niespersonalizowanych wszystkim użytkownikom z Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) lub mogą wyświetlać reklamy spersonalizowane bądź niespersonalizowane na podstawie zgody użytkownika na wykorzystanie danych.

Poniżej znajdziesz wskazówki, jak w obu tych przypadkach skonfigurować ustawienia stron AMP wysyłających żądania reklamy za pomocą tagów <amp-ad type=”doubleclick”> lub <amp-ad type=”adsense”>.

Oto jak ustawić spersonalizowane lub niespersonalizowane reklamy Adsense na stronach AMP na podstawie aktywnej zgody użytkownika:

Jeśli w tagach reklam AMP używasz konfiguracji czasu rzeczywistego (RTC), możesz tak skonfigurować stronę, by nie wysyłała żądań RTC do użytkowników, którzy będą widzieć reklamy niespersonalizowane (czyli do użytkowników w krajach EOG). Oto niezbędne komponenty i konfiguracje (amp-geoamp-consent).

<script async custom-element="amp-consent" src="https://cdn.ampproject.org/v0/amp-consent-0.1.js"></script>
<script async custom-element="amp-geo" src="https://cdn.ampproject.org/v0/amp-geo-0.1.js"></script>
<amp-geo layout="nodisplay">
<script type="application/json">
{ "ISOCountryGroups": {
"eu": ["al", "ad", "am", "at", "by", "be", "ba", "bg", "ch", "cy", "cz", "de", "dk", "ee", "es", "fo", "fi", "fr", "gb", "ge", "gi", "gr", "hu", "hr", "ie", "is", "it", "li", "lt", "lu", "lv", "mc", "mk", "mt", "no", "nl", "pl", "po", "pt", "ro", "ru", "se", "si", "sk", "sm", "tr", "ua", "uk", "va"]
} }
</script>
</amp-geo>
<amp-consent layout="nodisplay" id="consent-element">
<script type="application/json">
{ "consents": {"my_consent": { "promptIfUnknownForGeoGroup": "eu", "promptUI": "myConsentFlow"
} } }
</script>
</amp-consent>
<amp-consent id="myUserConsent"
layout="nodisplay">
<script type="application/json">
{"consents": {
"eu": {
"promptIfUnknownForGeoGroup": "eu",
"promptUI": "myConsentFlow"
} },
"postPromptUI": "post-consent-ui" }
</script>
<div id="myConsentFlow"
class="popupOverlay">
<div class="consentPopup">
<div class="dismiss-button" role="button" tabindex="0"
on="tap:myUserConsent. dismiss">X</div>
<p class="m1">Jeśli mieszkasz na terenie Unii Europejskiej, wybierz czy chcesz wyświetlać reklamy spersonalizowane lub niespersonalizowane?</p>
<button on="tap:myUserConsent.accept" class="ampstart-btn ampstart-btn-secondary caps mx1">Akceptuję</button>
<button on="tap:myUserConsent.reject" class="ampstart-btn ampstart-btn-secondary caps">Nie akceptuję</button>
</div></div>
<div id="post-consent-ui">
<button on="tap:myUserConsent.prompt() "
class="ampstart-btn caps m1">Ustawienia reklam na stronie</button></div>
</amp-consent>
<amp-ad data-npa-on-unknown-consent="true" data-block-on-consent
...
    type="adsense"
    layout="responsive"
    data-ad-client="twój-identyfikator"
    data-ad-slot="XXXXXXXXX">
</amp-ad>

PRZYKŁAD: zobacz wersję AMP tej strony, aby sprawdzić jak wygląda to ustawienie w praktyce.

Jak ustawić powiadomienie (pop-up) o ustawieniach cookies i polityce prywatności na stronie AMP?

Użyj powiadomienia amp-user-notification, aby wyświetlić użytkownikowi powiadomienie o używaniu plików cookies na stronie AMP.

<script async custom-element="amp-user-notification" src="https://cdn.ampproject.org/v0/amp-user-notification-0.1.js"></script>
<script async custom-element="amp-analytics" src="https://cdn.ampproject.org/v0/amp-analytics-0.1.js"></script>
  • Ustaw dodatkowy CSS, domyślna klasa CSS umieszcza element amp-user-notification w lewym dolnym rogu.
<style amp-custom>
/* Wycentrowanie komunikatu */
amp-user-notification > div {
padding: 1rem;
display: flex;
align-items: center;
justify-content: center;}
</style>
<amp-user-notification id="my-notification"
layout="nodisplay">
<div>Tutaj wpisz treść powiadomienia, którego status będzie zapisywany w pamięci lokalnej użytkownika.
<button on="tap:my-notification.dismiss"
class="ampstart-btn caps ml1">Akceptuję</button>
</div>
</amp-user-notification>
 

źródła: Adsense Pomoc – Polityka w zakresie zgody użytkownika z UE, AMP Project – amp-consent, AMP by Example – Geolocation-based Consent Flow

Exit mobile version