Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Budowanie zaplecza linków nie ma już większego wpływu na SEO

Google twierdzi, że „link building” nie jest już tak ważny, jeśli chodzi o pozycję w Google’u – większość stron z dobrymi rankingami nie tworzy sztucznego zaplecza linków.

Według firmy Google, większość witryn internetowych z dobrymi pozycjami w wyszukiwarce nie stosuje żadnego budowania zaplecza linków, czyli tzw. „link building”.

Przez wiele lat, specjaliści od SEO opierali swoje strategie pozycjonowania na pozyskiwaniu linków do swoich witryn z wartościowych stron. Google od wielu lat walczy z nieuczciwymi praktykami i sztucznym podbijaniu pozycji stron internetowych w wyszukiwarce i wygląda na to, że z powodzeniem.

John Mueller z Google’a napisał na Twitterze, że większość stron internetowych na świecie buduje swój ranking w wyszukiwarce bez ani jednego backlinku.

Przeczytaj również: Znowu można sprawdzić PageRank stron internetowych

Czy wiesz, że większość witryn internetowych ma dobre pozycje w Google’u bez budowania zaplecza linków zwrotnych?

Oczywiście nie oznacza to, że brak linkowania do strony jest dobrą praktyką. Otóż, zależy jak zdefiniujemy  budowanie zaplecza linków odsyłających do witryny (link building).

Właściciele większości dobrze pozycjonujących się stron WWW, prawdopodobnie nigdy nie prosili nikogo o link do swojej strony i zajmują świetne pozycje w Google’u. Oczywiście większość stron i firm SEO nadal tworzy sztuczne linkowanie, aby próbować poprawić ranking strony. Ale w świetle słów ludzi z Google’a, czy ma to większy sens?

Oto, fragment dyskusji na Twitterze (całość po kliknięciu w poniższego tweeta):

Wygląda więc na to, że spokojnie możesz tworzyć świetną stronę z unikalnymi treściami i zajmować wysokie pozycje w wyszukiwarkach, bez wymiany linków i aktywnego link buildingu.

Morał jest taki, że trzeba być uczciwym.

źródło: Search Engine Roundtable – Google: Most Websites Rank Without Any Link Building

Exit mobile version