Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Inwestorzy nie są pod wrażeniem Super Mario Run

Notowania giełdowe firmy Nintendo spadają pomimo, że gra Super Mario Run cieszy się ogromnym zainteresowaniem.

Pomimo mieszanych opinii i kontrowersji wokół najnowszej gry mobilnej od Nintendo, to firma mimo wszystko chce swój najnowszy tytuł przekształcić w historyczny sukces. Pierwsza w historii gra mobilna na smartfony od Nintendo osiągnęła 40 milionów pobrań w ciągu zaledwie 4 dni.

Pomimo wielkiego zainteresowania i oczekiwania fani już w dniu premiery nie byli zadowoleni z faktu, że działanie gry wymaga stałego dostępu do internetu – zapomnijcie o graniu w Super Mario Run w samolocie! Mało tego, gra potrafi pobrać całkiem sporo pakietu danych.

Zobacz: Super Mario Run większym sukcesem niż Pokemon GO?

Łącząc kontrowersje związane z wymogiem bycia online z niezwykłą polityką cenową – gra kosztuje prawie 10 dolarów (ok. 42 zł) – Nintendo powinno i tak być zadowolone patrząc na statystyki i generowane przychody.

Akcjonariusze jednak nie są już pod tak dużym wrażeniem, jak Nintendo, które w wielkim napięciu wprowadziło prawdopodobnie jedną z najważniejszych gier w tym roku. W przeciwieństwie do uruchomienia gry Pokémon Go, która w lipcu wystrzeliła ceny akcji Nintendo wysoko do góry, debiut Super Mario Run spowodował dwucyfrowy spadek w ciągu niespełna tygodnia od premiery.

Poniższy wykres pokazuje, jak cena akcji Nintendo zmieniła się po uruchomieniu gier odpowiednio Pokémon GO w lipcu 2016 r. i Super Mario Run w grudniu 2016 r.

Notowania giełdowe firmy Nintendo po premierze Super Mario Run (XII 2016) i Pokemon GO (VII 2016)

źródło: Statista – Investors Are Unimpressed by Super Mario Run

Exit mobile version