Super Mario Run większym sukcesem niż Pokemon GO?

Najnowsza gra mobilna Super Mario Run od Nintendo pokonało Pokemon GO i Clash Royale w ciągu zaledwie kilku pierwszych dni.

Gra mobilna „Super Mario Run” od zeszłego czwartku dostępna jest do pobrania na urządzenia z systemem iOS. Choć gra jest bezpłatna, to w rzeczywistości trzeba zapłacić ok. 47 zł żeby odblokować prawdziwą rozgrywkę. Jest to tak naprawdę pierwsza gra firmy Nintendo i wszystko wygląda na to, że będzie jednym z największych sukcesów w tej branży.

Na poniższym wykresiem udostępnionym przez serwis Statista pokazano wczesne szacunki opracowane przez Sensor Tower. Według tych danych gra zarobiła 5 mln dolarów brutto w ciągu pierwszego dnia od udostępnienia w sklepie App Store. Oznaczałoby to, że Nintendo zarobiło ponad dwukrotnie więcej niż Pokemon GO i ponad 5-krotnie więcej niż Clash Royal w tym samym czasie.

Statystyki gry Super MArio Run w porównaniu z Pokemon GO i Clash Royale

Poza tym według poniedziałkowego raportu Sensor Tower, gra Super Mario Run przekroczyła 25 milionów pobrań i zarobiła ponad 21 mln dolarów w cztery dni. Pokemon GO potrzebowało 11 dni aby osiągnąć ten sam pułap pobrań. A należy przypomnieć, że Mario na razie dostępny jest tylko na iOS-a! Choć z drugiej strony Super Mario Run zostało od razu udostępnione tego samego dnia na całym świecie, podczas gdy Pokemon GO udostępniano w różnych krajach etapami i z pewnymi kłopotami.


25 mln pobrań gry Super Mario Run w 4 dni od wydania

25 mln pobrań gry Super Mario Run w 4 dni od wydania

Sensor Tower szacuje także, że ze wszystkich osób, które pobrały do tej pory nową grę Nintendo, tylko około 10% (2,1 mln) zapłaci 10 dolarów za odblokowanie pełnej wersji gry.

Pamiętajmy, że pierwsza gra mobilna Nintendo nie pojawiła się jeszcze na licznych urządzeniach z Androidem. Nawet jeśli dla niektórych cena za odblokowanie kolejnych poziomów jest zbyt zaporowa, to marka o nazwie Mario jest już w tym momencie zbyt potężna, żeby mogła upaść.

źródło: Sensor Tower, Business Insider via Statista 

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj