Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Nowe logo Chrome’a mogło wyglądać zupełnie inaczej

Firma Google bardzo dużo eksperymentowała z logo swojej przeglądarki internetowej Chrome, zanim została wybrana ostateczna ikona.

Propozycje ikon przeglądarki Google Chrome | fot. Google

Google zmieniło logo swojej przeglądarki Chrome na początku tego roku – po raz pierwszy od 2014 roku. Nowe logo Chrome’a ma subtelne różnice w porównaniu z wcześniejszymi, dzięki brakowi cieni, nieco innym proporcjom i jaśniejszym kolorom. Większość użytkowników Chrome’a może nawet nie zauważyła jego wprowadzenia w wersji Chrome 100, ale Google eksperymentował ze znacznie bardziej radykalnymi projektami, które nie zostały wprowadzone.

Wśród bardziej wyrazistych propozycji znalazły się zupełnie inne kształty logo Chrome’a, w których rozdzielano kolory białymi obramowaniami. „W fazie eksploracyjnej próbowaliśmy różnych pomysłów; zmiękczanie narożników, różne geometrie, czy oddzielanie kolorów bielą, a także bez rozdzielania”, wyjaśnia Thomas Messenger, projektant wizualny w Google. „Próbowaliśmy również opcji, które jeszcze bardziej odbiegały od ogólnego kształtu, którego używaliśmy przez ostatnie 12 lat”.

Jeden z pomysłów zamieniał logo Chrome’a w przypaloną pomarańczową ikonę (patrz na powyższy obrazek), która wyglądałby bardziej jak przeglądarka Firefox Mozilli. Ostatecznie Google zachowało bezpieczeństwo dzięki subtelnemu przeprojektowaniu, które zachowało cztery rozpoznawalne kolory logo Chrome’a. „Wiedzieliśmy, jak dobrze rozpoznawane są cztery kolory Google i kolista kompozycja, więc postanowiliśmy nie odbiegać zbytnio od tego” – mówi Messenger.

Google przetestowało różne zmiany kolorów, gradientów i proporcji w różnych kontekstach i ostatecznie stworzyło dostosowania specyficzne dla systemu operacyjnego. Pod systemami Windows 10 i Windows 11 ikona Chrome ma więcej gradientu, podczas gdy jaśniejsze kolory są widoczne na ikonie pod systemem operacyjnym Chrome bez gradientów. Google zdecydowało się nawet na bardziej trójwymiarowy wygląd pod systemem macOS, aby pasował do reszty ikon systemu operacyjnego Apple’a.

Jedna z pierwszych idei logotypu (ikony) przeglądarki Chrome

Jeśli zastanawiasz się, czy ikona Chrome’a z 2014 roku może powrócić, Google tego nie wyklucza. „Nigdy nie mów nigdy” — mówi Elvin Hu, projektant interakcji z użytkownikiem w Google. „Zbadaliśmy niestandardowe ikony aplikacji i stwierdziliśmy, że każda platforma ma inny poziom obsługi. Może pewnego dnia przywrócimy go jako opcję na platformach, które go obsługują”.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Google Blog | The Verge

Exit mobile version