Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Instagram z nowym fontem „Instagram Sans” i gradientem

Instagram stworzył niestandardowy font o nazwie „Instagram Sans” – niektóre z nowych liter są naprawdę dzikie.

Instagram wprowadził dziś duże „odświeżenie marki”, co jest w dużej mierze fantazyjnym określeniem na odświeżenie niektórych materiałów marketingowych i wydawanie dużych, falujących oświadczeń na temat logo. Ale jest też jedna znacznie większa zmiana: Instagram stworzył swój własny krój pisma, nazwany Instagram Sans, który ma być szeroko wykorzystywany zarówno w marketingu, jak i w samej aplikacji mobilnej serwisu.

Przeczytaj także: Roboto Serif firmy Google ma zwiększać czytelność tekstu na ekranie

Firma poinformowała, że Instagram Sans został zainspirowany logo Instagrama i „odzwierciedla kształt glifu oraz nasze zaangażowanie w prostotę i rzemiosło”. Jest w dużej mierze zainspirowany kombinacją kwadratów i kół lub, jak czule nazywa je Instagram – Squircles. I, jak zawsze starał się robić to Instagram, jest to połączenie doskonałego piksela i ręcznie wykonanego pisma z kilkoma szczegółami, które sprawiają, że wyglądają bardziej ludzko. W niektórych miejscach widać ewolucję od używanego od lat pisanego kursywą logo Instagrama. Niektóre z liter w Instagram Sans wyglądają normalnie – a niektóre nie.

Większość liter Instagram Sans to dość proste litery bezszeryfowe, co ma sens w przypadku marki z tak globalną i różnorodną grupą użytkowników. Instagram powiedział, że współpracował z lingwistami, aby upewnić się, że krój pisma działa w jak największej liczbie języków, w tym w językach skryptowych, takich jak tajski i japoński. Ale jest też Instagram Sans Script, który dodaje szerokie pociągnięcia pędzlem do praktycznie każdej litery, czasami dla fajnego efektu (wielka litera „W” wygląda jak logo super hipsterskiego studia jogi), a czasami do bardzo dziwnych (małe „ r” nawet nie wygląda jak litera).

Jednak to, co bardziej zwariowane literki dają Instagramowi, to znacznie wyraźniejsza tożsamość. Jednym z miejsc, w których firma ma nadzieję, że użytkownicy wypróbują Instagram Sans, jest Stories i Reels, gdzie podpis napisany w Sans Script nie będzie wyglądał jak zgrany film z TikToka.

Prawdziwe pytanie brzmi jednak, jak użytkownicy będą się czuć w związku z nowym wyglądem. Meta wie lepiej niż ktokolwiek inny, jak bardzo użytkownicy mogą być oporni na zmiany. Być może dlatego Instagram zaczyna od małego kroczku, zamiast całkowicie zmieniać wszystko w aplikacji pierwszego dnia. Ale nie zdziw się, jeśli zobaczysz, że Squircles zaczynają pojawiać się w większej liczbie miejsc, zanim się zorientujesz.

Przykład liter Instagram Sans

Więcej o nowej identyfikacji przeczytasz na oficjalnej stronie: brand.instagram.com.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Instagram | The Verge

Exit mobile version