Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Nowy Google Analytics 4 już dostępny

Przygotuj się na nowości i zacznij korzystać z nowej odsłony Google Analytics 4 – dotychczasowa usługa pozostanie bez zmian.

Google Analytics pozwala zrozumieć klientów i zapewnić im lepsze wrażenia. Jednak ze względu na szybkie zmiany zachowania klientów i standardów branżowych dotyczących prywatności uzyskanie potrzebnych danych jest teraz trudniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Dlatego Google wprowadza nową, bardziej inteligentną wersję Analyticsa, która dostarcza podstawowe statystki o klientach niezbędne, aby przygotować się na każdy możliwy scenariusz. Zacznij z niej korzystać już dziś z nowej wersji – wystarczy kilka kliknięć. Wciąż będziesz mieć dostęp do dotychczasowej usługi!

Usługa Google Analytics nowej generacji pozwoli Ci przejść na wyższy poziom analityki internetowej:

A to dopiero początek. Google zapowiada, że będzie nadal rozwijać Analytics nowej generacji, aby w dłuższej perspektywie pomóc użytkownikom w zwiększaniu efektywności i ROI.

To idealny moment, aby zacząć budować cyfrowy fundament Twojej firmy, który pozwoli jej kontynuować działalność w przyszłości. Możesz zacząć zbierać dane i korzystać z ostatnich innowacji dostępnych w nowej wersji Analytics, gdy tylko będą one dostępne (bez wprowadzania zmian w bieżącej implementacji Analytics).

Jak uaktualnić obecną usługę do Google Analytics 4?

Konfigurowanie usługi Google Analytics 4 (dawniej Aplikacje + internet) obok dotychczasowej usługi Universal Analytics. Czym jest usługa Google Analytics 4? Więcej informacji.

Z tego artykułu dowiesz się, jak skonfigurować usługę Google Analytics 4, która zbiera dane z tych samych stron co dotychczasowa usługa Universal Analytics. Aby to zrobić, wykonaj te 2 kroki:

  1. Utwórz usługę Google Analytics 4 lub połącz usługę UA z dotychczasową usługą GA 4 i przenieś do niej ustawienia konfiguracji Universal Analytics.
  2. Włącz zbieranie danych.
    Jeśli Twoja aktualna witryna objęta pomiarem przez Universal Analytics jest w całości oznaczona tagami gtag.js, możesz po prostu w ramach kroku 1 włączyć zbieranie danych za pomocą dotychczasowych tagów. Jeśli Twoja witryna nie jest oznaczona tagami gtag.js, kreator „Wprowadzenie” nie będzie mógł skorzystać z dotychczasowych tagów, co zmusi Cię do ręcznego dodania tagów do witryny.

Zanim zaczniesz

Zakładając, że masz już jakąś usługę Universal Analytics. Po uaktualnieniu:

Pierwsze kroki z usługami Google Analytics 4. Więcej informacji.

Google połączy Twoją dotychczasową usługę z nową usługą Google Analytics 4 i użyje dotychczasowych ustawień i tagowania, więc nie musisz zaczynać wszystkiego od zera. Wystarczy skorzystać z kreatora.

Włącz zbieranie danych, korzystając z istniejących tagów.

źródło: Google

Exit mobile version