Nowy Google Analytics 4 już dostępny

Przygotuj się na nowości i zacznij korzystać z nowej odsłony Google Analytics 4 – dotychczasowa usługa pozostanie bez zmian.

Google Analytics 4 (logo)

Google Analytics pozwala zrozumieć klientów i zapewnić im lepsze wrażenia. Jednak ze względu na szybkie zmiany zachowania klientów i standardów branżowych dotyczących prywatności uzyskanie potrzebnych danych jest teraz trudniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Dlatego Google wprowadza nową, bardziej inteligentną wersję Analyticsa, która dostarcza podstawowe statystki o klientach niezbędne, aby przygotować się na każdy możliwy scenariusz. Zacznij z niej korzystać już dziś z nowej wersji – wystarczy kilka kliknięć. Wciąż będziesz mieć dostęp do dotychczasowej usługi!

Usługa Google Analytics nowej generacji pozwoli Ci przejść na wyższy poziom analityki internetowej:

  • Jest ona oparta na systemach uczących się i automatycznie dostarcza statystyki opracowane na podstawie Twoich danych, które możesz wykorzystać do ulepszania działań marketingowych.
  • Pozwala lepiej zrozumieć cały proces obsługi klienta – od pozyskania po utrzymanie – łącząc liczne dane z aplikacji i internetu.
  • Ta wersja usługi działa zarówno z użyciem plików cookie i identyfikatorów, jak i bez nich, umożliwiając lepsze poznanie klientów, nawet jeśli dane są niepełne.

A to dopiero początek. Google zapowiada, że będzie nadal rozwijać Analytics nowej generacji, aby w dłuższej perspektywie pomóc użytkownikom w zwiększaniu efektywności i ROI.

Tworzenie nowej usługi Google Analytics 4

To idealny moment, aby zacząć budować cyfrowy fundament Twojej firmy, który pozwoli jej kontynuować działalność w przyszłości. Możesz zacząć zbierać dane i korzystać z ostatnich innowacji dostępnych w nowej wersji Analytics, gdy tylko będą one dostępne (bez wprowadzania zmian w bieżącej implementacji Analytics).

Jak uaktualnić obecną usługę do Google Analytics 4?

Konfigurowanie usługi Google Analytics 4 (dawniej Aplikacje + internet) obok dotychczasowej usługi Universal Analytics. Czym jest usługa Google Analytics 4? Więcej informacji.

Łączenie usługi Universal Analytics z Google Analytics 4

Z tego artykułu dowiesz się, jak skonfigurować usługę Google Analytics 4, która zbiera dane z tych samych stron co dotychczasowa usługa Universal Analytics. Aby to zrobić, wykonaj te 2 kroki:

  1. Utwórz usługę Google Analytics 4 lub połącz usługę UA z dotychczasową usługą GA 4 i przenieś do niej ustawienia konfiguracji Universal Analytics.
  2. Włącz zbieranie danych.
    Jeśli Twoja aktualna witryna objęta pomiarem przez Universal Analytics jest w całości oznaczona tagami gtag.js, możesz po prostu w ramach kroku 1 włączyć zbieranie danych za pomocą dotychczasowych tagów. Jeśli Twoja witryna nie jest oznaczona tagami gtag.js, kreator „Wprowadzenie” nie będzie mógł skorzystać z dotychczasowych tagów, co zmusi Cię do ręcznego dodania tagów do witryny.

Zanim zaczniesz

Zakładając, że masz już jakąś usługę Universal Analytics. Po uaktualnieniu:

  • będziesz mieć nową, działającą usługę Google Analytics 4;
  • Twoja dotychczasowa usługa Universal Analytics pozostanie niezmieniona i nadal będzie zbierać dane.
Łączenie dotychczasowej usługi z Google Analytics 4

Pierwsze kroki z usługami Google Analytics 4. Więcej informacji.

  • Skonfiguruj usługę Google Analytics 4 na podstawie ustawień usługi Universal Analytics, łącząc obie usługi.
  • Dotychczasowa usługa Universal Analytics pozostanie niezmieniona i nadal będzie zbierała dane.
  • Skonfigurujesz zbieranie danych w nowej usłudze Google Analytics 4. Z czasem udostępnimy więcej narzędzi służących do kopiowania konfiguracji Universal Analytics do połączonej usługi Google Analytics 4.

Google połączy Twoją dotychczasową usługę z nową usługą Google Analytics 4 i użyje dotychczasowych ustawień i tagowania, więc nie musisz zaczynać wszystkiego od zera. Wystarczy skorzystać z kreatora.

Przegląd w czasie rzeczywistym w Google Analytics 4
  • Utwórz usługę Google Analytics 4. Bez obaw – nie wpłynie to na oryginalną wersję usługi.
  • Skopiuj podstawowe ustawienia z usługi Universal Analytics. Dodatkowe ustawienia, takie jak ustawienia konwersji, odbiorców, zdarzeń i połączonych usług, możesz skonfigurować ręcznie. Z czasem udostępnionych zostanie więcej narzędzi uaktualnienia, które pomogą przy przenoszeniu tych konfiguracji.
  • Włącz ulepszone pomiary. Ulepszone pomiary są włączane automatycznie. Dzięki nim masz dostęp do dokładniejszych danych niż tylko liczba wyświetleń strony, co pozwoli Ci monitorować zachowania użytkowników i skuteczność treści. Musisz zadbać o to, by nie wysyłać do Google żadnych informacji umożliwiających identyfikację osoby.

Włącz zbieranie danych, korzystając z istniejących tagów.

źródło: Google