Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Czego Polacy oczekują od telewizji przyszłości? [raport]

Zobacz obszerny raport „Giga Entertainment. Przyszłość rozrywki w dobie gigabitowego internetu, AI, IoT oraz MEC” na temat możliwościach internetu gigabitowych prędkości w nowych obszarach cyfrowej rozrywki.

Niezawodny internet gigabitowych prędkości, umożliwiający oferowanie usług wymagających szybkiego połączenia z siecią, a także rozwój nowych technologii takich jak VR, AR i AI staną się napędem dla rozwoju rozrywki cyfrowej. Dzięki nim doświadczenia użytkowników zostaną przeniesione na jeszcze wyższy poziom, m.in. dzięki pogłębieniu personalizacji i partycypacji.

Według raportu Giga Entertainment. Przyszłość rozrywki w dobie gigabitowego internetu, AI, IoT oraz MEC opracowanego na zlecenie UPC Polska przez infuture hatalska foresight institute, cyfrowa rozrywka obejmie kolejne obszary naszego życia takie jak opieka zdrowotna, edukacja czy turystyka. Raport podsumowuje aktualne trendy i stanowi analizę wyników badania polskich internautów¹. Aż 57% z nich oczekuje, że rozwój sieci gigabitowych spowoduje głębokie zmiany w rozrywce cyfrowej: nie tylko pod względem jakości czy sposobów korzystania, ale także w odniesieniu do nowych obszarów i form, których będziemy doświadczać dzięki digitalizacji i szybkiemu internetowi.

Badani oceniają, że superszybki, gigabitowy internet przyniesie przede wszystkim nieograniczoną możliwość wykorzystywania formatu wideo w bardzo wysokiej jakości, w dowolnym miejscu i czasie; możliwości natychmiastowego przesyłania i pobierania dużych ilości danych, takich jak pliki wideo, ale także nowe doznania, których dostarczą technologie takie jak VR czy AR. Wykorzystywane one będą nie tylko do gier komputerowych i telewizji, ale także obszarów związanych z podróżami, edukacją, relacjami międzyludzkimi czy komunikacją z innymi. Już dziś prawie połowa (43%) uczestników badania, którzy mieli styczność z rozwiązaniami AR lub VR, twierdzi, że wkrótce staną się one popularne i powszechnie używane w codziennym życiu.

Przeczytaj także: Telewizja już niedługo ustąpi miejsca internetowi

Raport Giga Entertainment. Przyszłość rozrywki w dobie gigabitowego internetu, AI, IoT oraz MEC potwierdza, że internet gigabitowy napędza rozwój cyfrowej rozrywki i rozpoczyna erę nowych możliwości dla użytkowników. Czy to na urządzeniach stacjonarnych, czy przenośnych, w każdym miejscu i w każdej chwili, czy w usługach na żądanie i w jakości HD, superszybki internet ogrywa kluczową rolę w zapewnianiu satysfakcji klientom i przenoszeniu doświadczeń cyfrowych na wyższy poziom. W UPC mamy wszystko, co jest do tego konieczne – od światłowodowych sieci gigabitowych po pełne zaangażowanie w inwestycje pozwalające rozwijać ofertę i jakość usług, nadając nowe znaczenie rozrywce, edukacji, komunikacji i kreacji – powiedział Robert Redeleanu, prezes UPC Polska.

Gigabitowy internet umożliwia coraz bardziej powszechne i głębsze doświadczanie nowych form rozrywki dostępnych dzięki giga aplikacjom. Te najbardziej popularne już dziś wykorzystują wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość.

Znajomość i testowanie VR (wirtualnej w rzeczywistości) w 2017 i 2018 roku

Z kolei szybki rozwój obserwowany jest obecnie w sztucznej inteligencji oraz technologiach dotykowych i haptycznych, które spowodowały, że korzystanie z rozrywki powoli osiągnęło nowy poziom doświadczeń oparty na synestezji czy personalizacji oczekiwań. Gigabitowe prędkości internetu pozwalają również, aby rozrywka cyfrowa stała się bardziej inkluzywna niż kiedykolwiek dotąd – jest dostępna niezależnie od wieku, stanu zdrowia, pochodzenia czy niepełnosprawności.

Autorzy raportu zaprezentowali sześć obszarów, które rozwijają się najszybciej dzięki prędkościom gigabitowym:

W jaki sposób korzystasz z telewizora?
Z jakich urządzeń korzystasz oglądać treści na telewizorze?

Pobierz pełny raport Giga Entertainment. Przyszłość rozrywki w dobie gigabitowego internetu, AI, IoT oraz MEC (10,5 MB, PDF)

¹ badanie na zlecenie infuture hatalska foresight institute, przeprowadzone metodą CAWI przez Mobile Institute na próbie 1144 użytkowników internetu.

źródło: UPC Journal

Exit mobile version