Telewizja już niedługo ustąpi miejsca internetowi

Oglądalność telewizji króluje od dziesięcioleci pod względem konsumpcji mediów, ale już niedługo jej miejsce z pewnością zajmie internet.

Według opublikowanych przez Zenith danych, ludzie na całym świecie spędzają czas na oglądaniu, przesyłaniu strumieniowym (streamingu), słuchaniu i ogólnym użyciu mediów o ponad średnio 7,5 godziny dziennie – to z każdym rokiem coraz więcej.  Zauważalne są także interesujące trendy w konsumpcji mediów, które zbliżają nas do większego użycia internetu niż telewizji.

Od dziesięcioleci telewizja była niezaprzeczalnym numerem 1 pod względem codziennego korzystania z mediów i nadal tak jest. Jednakże, w związku z coraz większych użyciem internetu (zarówno mobilnego jak i stacjonarnego), konsumpcja tego medium gwałtownie wzrosła w ciągu ostatniej dekady. Wygląda na to, że panowanie telewizji może wkrótce się zakończyć. Warto dodać, że samo korzystanie z mobile’a może wzrosnąć do 29% już w 2019 roku.

Według Zenitha luka w codziennej konsumpcji, która wynosiła 30 minut w ubiegłym roku, może spaść do zaledwie 7 minut w 2018 roku i prawdopodobnie całkowicie zniknąć zaledwie rok później.


Ten wykres, przygotowany przez serwis Statista pokazuje historyczne i przewidywane średnie dzienne korzystanie z telewizji i internetu na całym świecie (w minutach):

Wykres: Konsumpcja TV i internetu 2009-2018 (w min)

Wykres: Konsumpcja TV i internetu 2009-2018 (w min)

medium'09'10'11'12'13'14'15'16'17'18
TV188184182179176175175170167164
internet48617389102114128140149157

źródło: Statista – Is TV’s Reign Nearing Its End? via Zenith Media – 26% of media consumption will be mobile in 2019

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj