Telewizja już niedługo ustąpi miejsca internetowi

Oglądalność telewizji króluje od dziesięcioleci pod względem konsumpcji mediów, ale już niedługo jej miejsce z pewnością zajmie internet.

Według opublikowanych przez Zenith danych, ludzie na całym świecie spędzają czas na oglądaniu, przesyłaniu strumieniowym (streamingu), słuchaniu i ogólnym użyciu mediów o ponad średnio 7,5 godziny dziennie – to z każdym rokiem coraz więcej.  Zauważalne są także interesujące trendy w konsumpcji mediów, które zbliżają nas do większego użycia internetu niż telewizji.

Od dziesięcioleci telewizja była niezaprzeczalnym numerem 1 pod względem codziennego korzystania z mediów i nadal tak jest. Jednakże, w związku z coraz większych użyciem internetu (zarówno mobilnego jak i stacjonarnego), konsumpcja tego medium gwałtownie wzrosła w ciągu ostatniej dekady. Wygląda na to, że panowanie telewizji może wkrótce się zakończyć. Warto dodać, że samo korzystanie z mobile’a może wzrosnąć do 29% już w 2019 roku.

Według Zenitha luka w codziennej konsumpcji, która wynosiła 30 minut w ubiegłym roku, może spaść do zaledwie 7 minut w 2018 roku i prawdopodobnie całkowicie zniknąć zaledwie rok później.


Ten wykres, przygotowany przez serwis Statista pokazuje historyczne i przewidywane średnie dzienne korzystanie z telewizji i internetu na całym świecie (w minutach):

Wykres: Konsumpcja TV i internetu 2009-2018 (w min)

Wykres: Konsumpcja TV i internetu 2009-2018 (w min)

medium '09 '10 '11 '12 '13 '14 '15 '16 '17 '18
TV 188 184 182 179 176 175 175 170 167 164
internet 48 61 73 89 102 114 128 140 149 157

źródło: Statista – Is TV’s Reign Nearing Its End? via Zenith Media – 26% of media consumption will be mobile in 2019

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj