Oglądalność telewizji króluje od dziesięcioleci pod względem konsumpcji mediów, ale już niedługo jej miejsce z pewnością zajmie internet.
Według opublikowanych przez Zenith danych, ludzie na całym świecie spędzają czas na oglądaniu, przesyłaniu strumieniowym (streamingu), słuchaniu i ogólnym użyciu mediów o ponad średnio 7,5 godziny dziennie – to z każdym rokiem coraz więcej. Zauważalne są także interesujące trendy w konsumpcji mediów, które zbliżają nas do większego użycia internetu niż telewizji.
Od dziesięcioleci telewizja była niezaprzeczalnym numerem 1 pod względem codziennego korzystania z mediów i nadal tak jest. Jednakże, w związku z coraz większych użyciem internetu (zarówno mobilnego jak i stacjonarnego), konsumpcja tego medium gwałtownie wzrosła w ciągu ostatniej dekady. Wygląda na to, że panowanie telewizji może wkrótce się zakończyć. Warto dodać, że samo korzystanie z mobile’a może wzrosnąć do 29% już w 2019 roku.
Według Zenitha luka w codziennej konsumpcji, która wynosiła 30 minut w ubiegłym roku, może spaść do zaledwie 7 minut w 2018 roku i prawdopodobnie całkowicie zniknąć zaledwie rok później.
Ten wykres, przygotowany przez serwis Statista pokazuje historyczne i przewidywane średnie dzienne korzystanie z telewizji i internetu na całym świecie (w minutach):
medium | ’09 | ’10 | ’11 | ’12 | ’13 | ’14 | ’15 | ’16 | ’17 | ’18 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
TV | 188 | 184 | 182 | 179 | 176 | 175 | 175 | 170 | 167 | 164 |
internet | 48 | 61 | 73 | 89 | 102 | 114 | 128 | 140 | 149 | 157 |
źródło: Statista – Is TV’s Reign Nearing Its End? via Zenith Media – 26% of media consumption will be mobile in 2019