Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Sprzedaż smartfonów w Europie spadła o 6,3% w 1Q 2018 r.

W pierwszym kwartale 2018 roku przesycenie smartfonami dotknęło także Europę, ponieważ liczba sprzedanych urządzeń spadła o 6,3% w porównaniu do ubiegłego roku – jest to największy spadek w ciągu jednego kwartału.

Trend sprzedaży smartfonów w Europie (mapa) 1Q 2018

Największy spadek sprzedaży odnotowano w Europie Zachodniej – aż -13,9% – w sumie sprzedano w tym regionie 30,1 mln smartfonów. Europa Środkowa-Wschodnia, choć jest mniejszym rynkiem, odnotowała tendencję wzrostową +12,3% – w tej części Europy sprzedano 15,9 mln w sztuk, z czego większość w Rosji (+25,4%).

To nowa era smartfonów w Europie, gdzie kilka rynków wzrostowych nie wystarcza, aby zrekompensować spadki związane z nasyceniem rynku. Przechodzimy z epoki wzrostu do epoki cyklicznej. Stanowi to nowe wyzwanie dla producentów i z pewnością wielu małych producentów wkrótce zniknie z rynku.

Dostosowując się do nowej dynamiki rynku, trzech najważniejszych producentów osiągnęło bardzo różne wyniki.

Przeczytaj także: Najlepiej sprzedające się smartfony w 1 kw. 2018 r.

Samsung, Apple i Huawei zwiększyły swój wspólny udział w Europie z 61,0% w pierwszym kwartale 2014 r. do 71,4% w pierwszym kwartale 2018 r. Mniejsze marki, takie jak Alcatel, Sony i LG, odnotowały znaczny spadek w tym kwartale.

TOP 5 najlepszych marek wg sprzedaży w Europie w 1 kw. 2018 r.

Najlepsze marki smartfonów pod względem sprzedaży w Europie (1Q 2018):

miejscemarkaliczba sprzedanych szt.wzrostudział
1.Samsung15,2 mln-15,4%33,1%
2.Apple10,2 mln-5,4%22,2%
3.Huawei7,4 mln+38,6%16,1%
4.Xiaomi2,4 mln>+999%5,3%
5.NOKIA1,6 mlnn/d3,5%

źródło: Canalyst – Smartphone shipments fall 6.3% in Europe in Q1 2018

Exit mobile version