Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Nowe oznaczenie akcesoriów „Made for iPhone” (MFi)

Firma Apple zaktualizowała oznaczenie „Made for iPhone” (MFi) dla certyfikowanych producentów akcesoriów przeznaczonych dla urządzeń mobilnych: iPhone, iPad i iPod.

Made for iPhone, iPad, iPod (nowe logo) – MFi

Program licencjonowania firmy Apple dla akcesoriów firm trzecich „Made for iPhone/iPad/iPod” (MFi) ma od teraz nowe oznaczenie, które producenci będą musieli zastosować w najbliższych miesiącach. Zaktualizowany branding jest już dostępny dla partnerów MFi na stronach MFI Program – Apple Developer.

Nowe logo, które będzie używane przez firmy trzecie na opakowaniach akcesoriów dla urządzeń mobilnych firmy Apple, nie jest wielką zmianą w stosunku do poprzedniego oznaczenia. Pozostała zaokrąglona ramka i tekst „Made for”. Usunięto ikony przedstawiające rzeczywiste urządzenia, a w zamian dodano na początku logo firmy Apple i nazwy urządzeń (iPhone | iPad | iPod) oddzielone pionową kreską „|” (tzw. „pipe”).

Zmieniła się także kolejność urządzeń z „iPod, iPhone, iPad” na starym logo na „iPhone, iPad i iPod” na nowym oznaczeniu. Zmiana nie jest przypadkowa, bowiem flagowy iPhone X nie posiada ramek, tylko nieestetyczne wycięcie, poza tym iPod nie jest kluczowym urządzeniem dlatego nie ma powodu, aby wymieniany był jako pierwszy.

Zobacz także: Kupuj akcesoria do produktów Apple’a tylko z tą etykietą

Poniżej możesz zobaczyć nowe logo MFI a pod nim stare:

MFi: nowe vs. stare oznaczenie akcesoriów dla iPhone, iPada i iPoda

Nowa etykieta MFi będzie pojawiała się sukcesywnie na opakowaniach akcesoriów kompatybilnych z urządzeniami mobilnymi Apple’a i zatwierdzonymi przez samo Apple. Oznaczenie informuje konsumentów, że produkt jest oficjalnie zatwierdzony przez Apple do używania z urządzeniami działającymi pod systemem iOS.

Oczywiście urządzenia wydane ze starym logo wciąż są kompatybilne i przez pewien czas będą zapewne funkcjonowały oba oznaczenia na etykietach akcesoriów. Apple ma oddzielny program „Made for Apple Watch”, który zapewnia podobny proces certyfikowania i oznaczenia (dla np. producentów pasków do smartwatcha), dlatego Apple Watch nie jest uwzględniony na nowej etykiecie.

Nowe logo MFi wprowadzono na początku lutego, ale staną się obowiązkowe dla producentów akcesoriów w ciągu najbliższych 90 dni.

źródło: Apple via 9TO5Mac

Exit mobile version