Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Google rozprawi się ze stronami AMP używanymi do linkowania

Google nie pozwoli używać formatu AMP na stronach, które służą jedynie do wabienia i przekierowywania użytkowników.

Firma Google ogłosiła dziś nadchodzącą aktualizację internetowego formatu przyspieszonych stron mobilnych AMP (Accelerated mobile Pages), która ma na celu zniechęcenie właścicieli witryn do niewłaściwego korzystania z tej usługi.

Gigant wyszukiwania zapowiada, że począwszy od lutego 2018 roku strony AMP muszą zawierać niemal identyczną treść, która znajduje się na standardowej stronie, która jest replikowana.

Przeczytaj także: Czy warto wdrożyć strony AMP?

Obecnie ze względu na to, że strony AMP ładują się znacznie szybciej i pozbawione są zbędnych elementów pełnej wersji witryny, w naturalny sposób zawierają mniej reklam i mniej linków do innych części witryny. To skłoniło właścicieli witryn do opublikowania dwóch wersji strony internetowej: strony standardowej i specjalnie przygotowanej strony AMP, która jest jedynie zajawką kierująca do oryginalnej strony.

Oryginalna strona lub strona kanoniczna w języku Google jest z natury wolniejszą stroną, zawierającą więcej reklam i o potencjalnie niższym współczynniku odrzuceń – czyli mniejszym odsetku użytkowników, którzy przeglądają tylko jedną stronę przed jej opuszczeniem.

Teraz Google nie pozwoli na takie praktyki. Strony AMP wprowadzono, aby znacznie poprawić wydajność sieci i zapewnić szybkie i spójne korzystanie z treści – pisze Ashish Mehta, kierownik produktu AMP – Chcąc zachować ich przeznaczenia, Google będziemy egzekwować wymóg ścisłej spójności między stroną AMP a stroną kanoniczną, dla stron, które chcą być wyświetlane w wyszukiwarce Google jako AMP.

Przykład strony AMP z niewłaściwym przekierowaniem

Strona AMP posiada standardowo przycisk u góry strony, który pozwala przejść na pełną wersję strony. Użytkownicy czasem muszą włączyć pełną wersję, aby uzyskać dostęp do strony głównej witryny lub systemu komentarzy.

Google podkreśla, że ​​używanie AMP nie wpływa na ranking wyszukiwania danego adresu URL. Jednak publikowanie stron w AMP i przestrzeganie zasad jest wymagane, aby zdobyć miejsce w karuzeli z wyróżnionymi informacjami (tzw. Top Stories).

Webmasterzy będą informowani przez panel Search Console, jeśli zostaną wykryte jakieś nieprawidłowości, aby mogli je w miarę szybko wyeliminować i przywrócić wersję AMP do mobilnych wyników wyszukiwania.

źródło: The Verge via Google Webmaster Central Blog – Engaging users through high quality AMP pages

Exit mobile version