Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Nowe wydanie książki Ogilvy o reklamie w czasach digitalu

Kultowa biblia reklamy Davida Ogilvy’ego została zaktualizowana o elementy związane z reklamą cyfrową w wydaniu „Ogilvy on Advertising In The Digital Age”.

Okładki książek: „Ogilvy o reklamie” oraz „Ogilvy on Advertising in the Digital Age”

Książka Ogilvy o reklamie (oryg. tytuł Ogilvy on Advertising) jest powszechnie uważana za branżową klasykę wśród marketerów i speców od reklamy.  Z pewnością każdy, kto interesuje się reklamą i mechanizmami z nią związanymi przeczytał tę książkę.

Z oczywistych powodów, z których nie najmniejszą jest rewolucja cyfrowa, pojawienie się mediów społecznościowych, a także całkowita fragmentacja mediów, wiele przykładów omawianych w tej książce może wydawać się dzisiaj przestarzałych. Kiedyś dobra reklama telewizyjna była podstawowym i jednym z najbardziej skutecznych metod dotarcia do konsumentów.

Tak było, zanim nie pojawił się Amazon, Google, Facebook i wiele innych serwisów czy aplikacji mobilnych. Dzisiaj, 34 lata później, były prezes i dyrektor generalny Ogilvy Miles Young, napisał zaktualizowaną wersję tej wspaniałej klasyki. Głównym celem nowego wydania jest przedstawienie zasad z oryginalnego wydania i możliwościach zastosowania ich w dzisiejszych, cyfrowych czasach. Autor przypomina jednocześnie, że tradycyjne środki i metody reklamowe doskonale sprawdzają się w świecie digitalu i zupełnie nowego odbiorcy z 2017 roku.

— Świat zmienił się dramatycznie, szczególnie w ciągu ostatnich 15 lat i w pewnym sensie niektóre z rzeczy, o których mówił i pisał David Ogilvy, padły ofiarą niewielkiego ataku – mówi Young. Nie w złośliwy sposób, ale w taki s, który przedstawiał jego pogląd na reklamę w defensywie. Atak ten pochodzi od ludzi, którzy byli zwolennikami cyfryzacji – niektóre były uzasadnione, a niektóre nie.

Książka pozwoli młodym ludziom zrozumieć jak stosować zasady podejścia Ogilvy’ego do dzisiejszego marketingu. Tak jak pierwsze wydanie książki miało dość holistyczne spojrzenie na komunikację, ideą tego jest przyjęcie holistycznego spojrzenia z dzisiejszej perspektywy i umieszczenie go w kontekście cyfrowym.

Przykładowe strony rozdziałów książki: „Ogilvy on Advertising in the Digital Age”

Oryginalna książka Ogilvy’ego została napisana jako reakcja na to, co uważał za niepokojący trend w biznesie w tamtym czasie, gdy umieszczano technikę ponad ideą. Nowa książka, zarówno pod względem wzornictwa, jak i treści, jest typowym podręcznikiem.

Nie wiemy kiedy pojawi się polskie wydanie książki „Ogilvy on Advertising In The Digital Age”, ale z pewnością wydawcy wezmą się za ten tytuł. Obecnie książkę można kupić na przykład w Amazonie (w języku angielskim) za 14 euro w wersji na Kindle’a lub w twardej oprawie za 23,40 euro.

źródło: Amazon, Fast Company – Why David Ogilvy’s Advertising Bible Is Getting A Modern Update

Exit mobile version