Nowe wydanie książki Ogilvy o reklamie w czasach digitalu

Kultowa biblia reklamy Davida Ogilvy’ego została zaktualizowana o elementy związane z reklamą cyfrową w wydaniu „Ogilvy on Advertising In The Digital Age”.

Okładki książek: „Ogilvy o reklamie” oraz „Ogilvy on Advertising in the Digital Age”

Okładki książek: „Ogilvy o reklamie” oraz „Ogilvy on Advertising in the Digital Age”

Książka Ogilvy o reklamie (oryg. tytuł Ogilvy on Advertising) jest powszechnie uważana za branżową klasykę wśród marketerów i speców od reklamy.  Z pewnością każdy, kto interesuje się reklamą i mechanizmami z nią związanymi przeczytał tę książkę.

Z oczywistych powodów, z których nie najmniejszą jest rewolucja cyfrowa, pojawienie się mediów społecznościowych, a także całkowita fragmentacja mediów, wiele przykładów omawianych w tej książce może wydawać się dzisiaj przestarzałych. Kiedyś dobra reklama telewizyjna była podstawowym i jednym z najbardziej skutecznych metod dotarcia do konsumentów.

Tak było, zanim nie pojawił się Amazon, Google, Facebook i wiele innych serwisów czy aplikacji mobilnych. Dzisiaj, 34 lata później, były prezes i dyrektor generalny Ogilvy Miles Young, napisał zaktualizowaną wersję tej wspaniałej klasyki. Głównym celem nowego wydania jest przedstawienie zasad z oryginalnego wydania i możliwościach zastosowania ich w dzisiejszych, cyfrowych czasach. Autor przypomina jednocześnie, że tradycyjne środki i metody reklamowe doskonale sprawdzają się w świecie digitalu i zupełnie nowego odbiorcy z 2017 roku.


— Świat zmienił się dramatycznie, szczególnie w ciągu ostatnich 15 lat i w pewnym sensie niektóre z rzeczy, o których mówił i pisał David Ogilvy, padły ofiarą niewielkiego ataku – mówi Young. Nie w złośliwy sposób, ale w taki s, który przedstawiał jego pogląd na reklamę w defensywie. Atak ten pochodzi od ludzi, którzy byli zwolennikami cyfryzacji – niektóre były uzasadnione, a niektóre nie.

Strony z książki „Ogilvy on Advertising in the Digital Age ”

Książka pozwoli młodym ludziom zrozumieć jak stosować zasady podejścia Ogilvy’ego do dzisiejszego marketingu. Tak jak pierwsze wydanie książki miało dość holistyczne spojrzenie na komunikację, ideą tego jest przyjęcie holistycznego spojrzenia z dzisiejszej perspektywy i umieszczenie go w kontekście cyfrowym.

Przykładowe strony rozdziałów książki: „Ogilvy on Advertising in the Digital Age”

Przykładowe strony rozdziałów książki: „Ogilvy on Advertising in the Digital Age”

Oryginalna książka Ogilvy’ego została napisana jako reakcja na to, co uważał za niepokojący trend w biznesie w tamtym czasie, gdy umieszczano technikę ponad ideą. Nowa książka, zarówno pod względem wzornictwa, jak i treści, jest typowym podręcznikiem.

Nie wiemy kiedy pojawi się polskie wydanie książki „Ogilvy on Advertising In The Digital Age”, ale z pewnością wydawcy wezmą się za ten tytuł. Obecnie książkę można kupić na przykład w Amazonie (w języku angielskim) za 14 euro w wersji na Kindle’a lub w twardej oprawie za 23,40 euro.

źródło: Amazon, Fast Company – Why David Ogilvy’s Advertising Bible Is Getting A Modern Update

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj

Ostatnio dodane wpisy od Łukasz Majchrzyk (zobacz wszystkie)