Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Ikea zrobiła genialną kampanię z zapytaniami Google’a

Oto, jak kreatywne podejście do wyszukiwarki może sprawić, że trudne nazwy produktów sklepu IKEA nie są już przeszkodą do zdobycia wysokiej pozycji w Google’u.

Po wpisaniu w szwedzkim Google’u odpowiedniej frazy z zapytaniem, na pierwszym miejscu pojawia się reklama z odpowiadającym zapytaniu produktem ze sklepu Ikea. Dlaczego tak się dzieje? Szwedzka firma w ramach kampanii internetowej Retail Therapy (pol. terapia zakupowa) stworzyła specjalną stronę, na której zamieściła produkty, których nazwy brzmią jak zapytania wpisywane przez internautów w wyszukiwarce Google.

Szwedzkie nazwy produktów Ikei mogą być trudne do wymówienia, ze względu na występujące w nich znaki diakrytyczne: umlauty i ciche spółgłoski. Najnowsza kampania eliminuje wszelkie nieporozumienia językowe i dla trudnych do zapamiętania nazw niektórych produktów wymyślono opisowe alternatywy. Wśród zapytań znalazły się najczęściej wyszukiwane problemy, których rozwiązaniem są starannie dopasowane produkty sklepu.

Trzeba przyznać, że pomysł jest genialny i godny mistrza SEO. Lubię taką kreatywność, a przy okazji wymyślania zapytań, osoby odpowiedzialne za kampanię wykazały się przy okazji smacznym poczuciem humoru.

Zobaczcie zresztą sami poniższe wideo:

Wśród zapytań znalazły się między innymi:

Przedmiot zaproponowany do ostatniego zapytania jest chyba moim ulubionym – spróbujcie zapamiętać nazwę nożyczek FULLFÖLJA :)

Oto przykład zapytania w Google’u i wyświetlanej reklamy AdWords w kampanii SEM sklepu IKEA:

Wszystkie przykłady produktów i zapytań w kampanii SEM Retail Therapy znajdziesz na stronie internetowej: ikearetailtherapy.com 

Poniżej kilka kreatywnych przykładów produktów i ich nowych nazw z landing page’a kampanijnego (kliknij na obrazek, aby powiększyć):

źródło: Ikea Retail Therapy

Exit mobile version