Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Where Cards Fall – zapowiedź gry twórców Alto’s Adventure

Jeżeli jesteś fanem Alto’s Adventure, to mam dobrą wiadomość – twórcy gry pracują nad nowym tytułem gry mobilnej Where Cards Fall.

Pomysłodawca gry Sam Rosenthal, kiedy był jeszcze studentem na Uniwersytecie Południowej Kalifornii, rozpoczął pracę nad grą o budowaniu domków z kart. Zainspirował się częściowo piosenką zespołu Radiohead pt. „House of Cards”, która go natchnęła. W grze można tworzyć struktury, a następnie rozdzielić je tak, aby odbudować na różne sposoby. Rosenthal chciał stworzyć historię opartą na dekonstrukcji i rekonstrukcji, która byłaby jednocześnie ponadczasową opowieścią o zadumie nad życiem i tym jak różne wydarzenia mają wpływ na nasze życie.

Po ukończeniu studiów Sam pracował na różnych stanowiskach w branży, projektował między innymi mobilny przebój  Disneya Where’s My Water? oraz Skylanders dla Activision. Pomysł ze szkoły jednak pozostał mu w głowie i w wolnym czasie pracował nad jego rozwinięciem. Kilka lat później, w 2013 roku, Rosenthal spotkał się z początkującym projektantem gier Ryanem Cashem i tak od dwóch lat pracują wspólnie. Cash zasłynął wydając prawdziwy snowboardowy hit w klimacie indie games pt. Alto’s Adventure, o którym pisaliśmy na naszym blogu. Dzisiaj twórcy zapowiedzieli nowy projekt pt. Where Cards Fall.

— Od razu wiedziałem, że chcę być częścią tego projektu – mówi twórca Alto’s Adventure Ryan Cash.

Nowa gra mobilna Where Cards Fall – to dzieło współpracy The Game Band  – małego studia utworzonego przez Rosenthala oraz Snowman – studio projektowe Casha, który odpowiedzialny jest za udoskonalenie takich elementów jak projektowanie, elementy artystyczne i marketing. Zespół nie jest jeszcze gotowy na tyle, aby ogłosić datę premiery i platformy mobilne, na które gra będzie dostępna. Myślę jednak, że jest na co czekać, zwłaszcza, że oba studia pracowały nad tytułem w pocie czoła przez cały poprzedni rok.

W grze budowana będzie narracja, dzięki której gracz będzie mógł wejść w interakcję z grą na różne sposoby. W kilku scenach będzie można spotkać postacie, które mają własne ambicje i wyzwania. Poszczególne poziomy będą przybierać różne formy i konwencje, ale nigdy nie będą odbiegać od głównych założeń gry.

Pomimo, że jest to pierwszy projekt studia The Game Band, to Rosenthal ma bardzo duże doświadczenie, które z pewnością wykorzystał przy tworzeniu Where Cards Fall. Tworząc wciągającą grę Where’s my water? nauczył się budować scenariusze wpływające na doświadczenia i zaangażowanie i tym samym w sposób naturalny wprowadzać nowe koncepcje. Skylanders z kolei pokazał mu jak duże znaczenie ma nawet najdrobniejszy szczegół przy tworzeniu niezapomnianych postaci. Ostatnio pracował w studio Giant Sparrow tworzącym indie games przy projekcie surrealistycznej gry przygodowej pod tytułem What Remains of Edith Finch. Ten projekt z kolei pozwolił zrozumiec Rosenthalowi jak ważne jest połączenie opowiadania i mechaniki gry, aby wymusić na użytkownikach dużą liczbę interakcji przy niedużej liczbie wejść.

Oficjalna strona internetowa gry: www.wherecardsfall.com

Jak zapowiadają twórcy, gra będzie zupełnie inna niż Alto’s Adventure, choć będzie można dopatrzeć się kilku podobieństw, które wniósł Ryan Cash. Patrząc na grafikę w teaserze nowej gry już widać istnienie podobnego poczucia stylu. Podobnie jak w Alto w obu grach użyta została podobna płaska kreska, która nadaje minimalistyczny i piękny wygląd.

Czy Where Cards Fall okaże się sukcesem? Czy uda się wciągnąć graczy perfekcyjnym wykonaniem, klimatem i wciągającą mechaniką? Oby tak, bo jak wiadomo, bardzo ciężko jest przebić się przez pierwszy hit, a oczekiwania są zawsze coraz większe. Trzymam kciuki i z niecierpliwością czekam na premierę.

Zobacz także: Zestawienie niezwykłych Indie Games na smartfony i tablety

źródło: Verge, The Snowman Blog

Exit mobile version