Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Problem z aktywacją numeru w iMessage i FaceTime

Od kilku dni użytkownicy iPhone’ów mają problem z aktywacją numeru telefonu dla usługi iMessage i FaceTime.

Jeżeli wymieniałeś kartę SIM, przywracałeś iPhone’a lub po prostu chcesz aktywować usługę iMessage lub FaceTime dla swojego numeru telefonu na iPhone’ie, to możesz mieć chwilowy problem. Od kilku dni niektórzy użytkownicy iPhone’ów nie mogą aktywować usług iMessage i FaceTime w Polsce. Osobiście znany jest mi problem u operatora Orange – nie wiem jak sytuacja obecnie wygląda w Plusie czy T-Mobile? (problem dotyczy wszystkich operatorów w Polsce)

Wiadomo, że nie jest to jednostkowy incydent i dotyczy większości osób próbujących aktywować te usługi Apple’a.

Co ciekawe usługa jest aktywna dla skojarzonych dla naszego Apple ID e-maili, natomiast numer telefonu cały czas czeka na aktywację. Widoczny jest komunikat „Czekam na aktywację”, a przy numerze telefonu kręci się animowana ikona oczekiwania.

iMessage – komunikat „Czekam na aktywację…”

Aktywacja usług polega na wysłaniu przez system niewidocznej wiadomości SMS w tle, dlatego podczas aktywacji należy mieć połączenie z internetem przez Wi-Fi lub siec komórkową 2G, 3G ub 4G/LTE z obsługą danych komórkowych.

Zobacz także: Jak zmienić kod PIN karty SIM?

Co zrobić, jeśli masz kłopot z aktywacją usług iMessage lub FaceTime?

Podczas aktywowania usługi iMessage lub FaceTime może pojawić się jeden z następujących komunikatów:

Aby używać usług iMessage i FaceTime, musisz je aktywować na telefonie iPhone, iPadzie lub iPodzie touch. Jeśli podczas aktywacji pojawia się komunikat o błędzie, Apple zaleca wykonanie wykonaj następujących czynności. Należy wykonać poniższe czynności w podanej kolejności, jeśli pierwsza metoda nie zadziała należy wykonać kolejną, ale zacznij od 1.

1. Sprawdź ustawienia strefy czasowej na urządzeniu

Problem z aktywacją numeru telefonu dla usług iMessage i FaceTime

2. Wyłącz i ponownie włącz iMessage i FaceTime

3. Ostatnia próba, jeżeli po 24 godzinach usługi nadal nie są aktywne

Proces aktywacji usług iMessage i FaceTime może potrwać do 24 godzin. Jeśli czekasz już ponad dobę, wykonaj następujące czynności:

Podsumowanie

Tak jak wspomniałem problem z aktywacją usług nadal występuje i powyższe rozwiązania mogą obecnie nie zadziałać. Kontaktowałem się z firmą Apple oraz operatorem Orange i dostałem informację, że Apple pracuje nad naprawieniem problemu. Dlatego, jeśli nie możesz aktywować teraz usługi, musisz uzbroić się w cierpliwość. Naprawa nie powinna zająć zbyt długo i dam znać, jak tylko problem zostanie rozwiązany.

Aktualizacja z 8.02.2016 godz. 1.30: Wiadomości iMessage i FaceTime można już aktyywować dla numeru telefonu we wszystkich sieciach komórkowych.

Napisz w komentarzu, jeśli masz taki problem u innego operatora: Play, T-Mobile lub Plus.

źródło: Apple – Jeśli podczas próby aktywowania usługi iMessage lub FaceTime występuje błąd

Exit mobile version