Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Czas spędzany w internecie na świecie

Sprawdź, ile czasu spędzaliśmy online w 1. i 2. kwartale 2015 roku, korzystając ze smartfonów, laptopów, komputerów oraz tabletów.

GWI zapytało internautów z 34 krajów świata o to, ile czasu i na jakich urządzeniach korzystają z internetu. W zależności od regionów i krajów, procentowe różnice są dosyć duże.

Najwięcej czasu w internecie na smartfonach spędzają internauci na rynkach rozwijających się (+35%), przy czym największy udział procentowy internautów mobilnych jest w Arabii Saudyjskiej (48%).

Co ciekawe, na rynkach rozwiniętych korzystanie z internetu na smartfonach wynosi 20% lub mniej (np. w konserwatywnej cyfrowo Francji, Belgii lub Japonii). Różnica może być spowodowana bardzo różnymi profilami wiekowymi korzystających z internetu w krajach rozwiniętych. Profil demograficznych w tych krajach jest bardziej reprezentatywny – większy zakres wiekowy populacji online niż na rynkach wschodzących.

Niemniej jednak widać, że na rynkach rozwijających internet mobilny jest bardzo ważny. Konsumenci w tych krajach, korzystają średnio ponad 2 godziny dziennie przeglądając internet na smarfonach. Dla porównania na rynkach dojrzałych czas ten waha się od 0,5 do 2 godzin. Z biegiem czasu, możemy spodziewać się, że  te różnice staną się mniej wyraźne. Nie ma jednak wątpliwości, że jeszcze w najbliższej przyszłości kraje rozwijające się będą przodowały w korzystaniu z internetu mobilnego.

Penetracja internetu na świecie 2015

Największa penetracja internetu na świecie jest Holandii (98%) a najmniejsza w Indiach (16%). Polska plasuje się na 15 miejscu badanych krajów z 78% penetracją internetu.

Korzystanie z mediów/urządzeń od 2012 do 2015

Konsumpcja mediów tradycyjnych i cyfrowych (czas w godz., 2012 vs. 2015)
Średni czas spędzany online: mobile vs. PC/tablety ( w latach 2012-2015)

źródło: GWI Insight Report – Digital vs. Traditional Media Consumption Summary (3Q 2015), GWI Analyst View Blog – LatAm and MENA lead for mobile web usage

Exit mobile version