Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Rynek tabletów w 2Q 2015 roku

Apple, które stworzyło rynek tabletów nie jest już na nim liderem. Zobacz jak wygląda udział na światowym rynku tabletów w 2. kwartale 2015 r.

Kiedy wiosną 2010 roku po raz pierwszy ukazał się iPad, tablety były rzadkością. Oczywiście, takie firmy jak Microsoft eksperymentowały z hybrydowymi komputerami PC z ekranem dotykowym, ale te urządzenia nie trafiły wówczas na rynek.

Rok później, Apple sprzedawał około 10 milionów iPadów w ciągu jednego kwartału, a inni producenci ścigali się by wpasować się w panujący trend. Przez kilka lat rynek tabletów należał głównie do firmy Apple.

Na poniższym wykresie, przygotowanym przez serwis Statista i opartym na danych IDC, widzimy jak udział największych graczy – Apple’a i Samsunga – zmieniał się od 2011 roku do drugiego kwartału 2015 roku.

Przez ostatni rok udział tabletów Samsunga bardzo zbliżył się do udziału iPada, a prawie 60% sprzedanych tabletów pochodzi obecnie od mniejszych producentów, bez konkretnie dominującej grupy. Wśród mniejszych producentów, najpopularniejszym jest Lenovo z około 6-proc. udziałem.

Udział producentów na rynku tabletów (% i mln sprzedanych sztuk tabletów)

producentmln szt.(2015)udział w 2015mln szt. (2014)udział w 2014zmiana (%)
1. Apple10,924,5%13,327,7%-17,9%
2. Samsung7,617,0%8,618,0%-12%
3. Lenovo2,55,7%2,44,9%6,8%
4. Huawei1,63,7%0,81,7%103,6%
5. LG1,63,6%0,51,0%246,4%
pozostali20,445,6%22,446,7%-9,3%
total:44,7100%48100-7,0%

źródło: IDC Worldwide Quarterly Tablet Tracker, 29 lipca 2015, dane uwzględniają tablety i urządzenia hybrydowe 2 w 1.

Tymczasem w ciągu ostatnich lat cały rynek tabletów odnotowuje ciągły spadek –  wg danych IDC sprzedaż tabletów w 2. kwartale 2015 roku spadła o 7% w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku.

źródło: Statista, IDC – Worldwide Tablet Market Continues to Decline; Vendor Landscape is Evolving, According to IDC 

Exit mobile version